1. اخبار استان
  2. مدیرعامل سازمان همیاری زنجان معرفی می شود

کد خبر: 21900

مدیرعامل سازمان همیاری زنجان معرفی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: در هفته جاری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان زنجان معرفی می شود و بعد از آن امیدواریم با ساز و کارهایی مشکلات پرداخت حقوق کارکنان کاهش یابد. طی روزهای گذشته روزانه موضوع مدیریت سازمان را پیگیری کردم اما به دلایلی به نتیجه نرسید.

مهرداد سلطانی در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان، به وضعیت سازمان همیاری در ۳۰ سال اخیر اشاره و اظهار کرد: وضعیت مالی سازمان در طول تاریخ حیات خود نابسامان بوده است. از وقتی ما مسئولیت گرفتیم سازمان در این شرایط بوده است. سازمان همیاری شهرداری های استان باید با ارائه خدمات به شهرداری که سهامداران آن نیز شهرداری های استان هستند، تسهیل گری برای آن ها بکند. در عمل در هیچ دولت و زمانی طی ۳۰ سال اخیر این مهم محقق نشده است.

وی افزود: سازمان همواره در مسیر دیگری رفته است. رخدادهای زیادی اتفاق افتاده و سازمان در حوزه هایی ورود کرده که جزو وظایفش نبوده است. سازمان در مسیر یارانه و سوبسید و زیان ده حرکت کرده است. همچون پرواز زنجان-مشهد که چون پولی نبوده سازمان هواپیما را خریده تا پرواز برقرار شود. سازمان وارد شرایطی شده که وظیفه قانونی در آن نداشته است. وارد فعالیت غیرسوده شده و همچنین برای درآمدزایی از فروش برخی منابع استفاده کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این شکل اداره سازمان کمک از مجاری عیررسمی به سازمان و انتظارات غیررسمی از سازمان بوده است، یادآور شد: بدنه سازمان نیز متناسب با ماموریت ها شکل نگرفته است. سال ۹۷ و ابتدای آن که طبق اساسنامه بنده رئیس هیئت مدیره شدم، ۱۰۸ پرسنل و نیرو در سازمان وجود داشت که اندازه یک اداره بزرگ است. این در حالی بوده که منابع درآمدی ثابت و مشخصی هم برای سازمان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر هزینه های جاری سازمان و بدهی های آن را کاهش دادیم، تاکید کرد: همزمان ورود نهادهای نظارتی نیز در مسائل مالی سازمان به صورت جدی انجام شده است. مدیرعامل را از فروش منابع به ویژه زمین های منابع ملی و دولتی منع کردیم. به دلیل شیوع کرونا بخشی از منابع درآمدی سازمان در بخش خدمات همچون هتل و دانشگاه… نیز با کاهش شدید مواجه شده است.

سلطانی با باشاره به اینکه در این سه سال با روش های مختلف هزینه های جاری را کاهش دادیم، اظهار کرد: در شرایط فعلی پرسنل سازمان به ۵۴ نفر رسیده است. اگر شرایط قبل وجود داشت دیرکرد پرداخت حقوق سالانه شده بود. انجام این اصلاحات و جراحی در سازمان  با مشکلات و دشواری زیادی همراه بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: بعد از انتزاع قزوین از زنجان، به دلیل عدم رعایت برخی مسائل از آن موقع تاکنون، سازمان قزوین اقامه دعوی کرده و احقاق برخی مطالبات را داشته است. نیروهای سازمان برخی دلسوز بوده اند و برخی نیز دلسوزی لازم را برای سازمان ندارند. درون سازمان هم مشکلاتی وجود دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳ تهدید در سال ۱۴۰۰
خبر قبلی
رییسی: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌های دولت من خواهد بود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست