1. اخبار استان
  2. مدیریت پایدارمنابع آب و خاک درسال جهش تولید

کد خبر: 17708

مدیریت پایدارمنابع آب و خاک درسال جهش تولید

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: آبخیزداری با مدیریت پایدار منابع آب و خاک راهی برای حفظ منابع طبیعی کشور است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ خلیل آقاجانلو با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به این که شرایط کشورما از نظر جغرافیایی و بارندگی های سیل آسا که در ایام مختلف سال شاهد آن هستیم و همچنین موضوع خشکسالی و کم آبی و برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی، از چالشی هایی هستند که استان زنجان با آن رو به رو است و می تواند در آینده مشکلات زیادی ایجاد کند.

وی افزود: یکی از اقدامات مفید و موثر برای مدیریت آب های سطحی و کمک به تغذیه آب های زیر زمینی در کل دنیا اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری است که  این طرح در کشور ما نیز با اقبال عمومی رو به رو گردیده است.

آقاجانلو با بیان این که با اجرای این طرح ها سیلاب های فصلی و روان آب های سطحی کنترل ومدیریت می شود تاکید کرد: خسارت های ناشی از سیلاب ها نیز کاهش یافته و کنترل می شود.

این مقام مسئول با اشاره به این که این اداره کل در راستای مدیریت بهینه موضوع نسبت به انجام مطالعات توجیهی و تفصیلی اجرایی در بخش های مختلفی از استان اقدام نموده است گفت: مناطق بحرانی و سیلابی و همچنین مناطق با فرسایش خاک بالا شناسایی می شوند و طرح های تفصیلی اجرایی آن ها تهیه شده و در نهایت اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در این مناطق متمرکز می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: کاهش خسارات سیل، کاهش فرسایش خاک، کنترل روان آب ها، کاهش خسارت های اقتصادی و اجتماعی، تقویت میزان آبدهی چشمه ها و چاه های آبی به ویژه کشاورزی برای تولید هرچه بیشتر محصول از جمله مزایای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری است.

آقاجانلو گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مقوله تولید و حمایت از تولید و همچنین جهش تولید این اقدامات توانسته تاثیر به سزایی در میزان تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.

وی با بیان این که آبخیزداری با روش مدیریت پایدارمنابع آب و خاک راهی برای حفظ منابع طبیعی کشور است، ادامه داد: مسیر اجرایی طرح های آبخیزداری و آبخوان داری از سال ۹۷ با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی سرعت یافت و خوشبختانه این روند همچنان تداوم دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تجربه بورس ونزوئلا
خبر قبلی
سهم استان زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور چه میزان است؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست