1. اخبار شهرستان
  2. مشاوران شهردار زنجان حقوق دریافت نمی‌کنند

کد خبر: 6547

مشاوران شهردار زنجان حقوق دریافت نمی‌کنند

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حواشی رسانه ای مربوط به مشاوران شهردار زنجان، گفت: آنچه پرواضح است، اینکه برای مشاورین شهردار زنجان پرداختی صورت نگرفته و به صورت افتخاری عمدتا کار کرده اند.

سجاد خدایی در گفت و گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه آنچه که مسلم است حضور مدیران در مجموعه‌های مدیریتی و دستگاه‌های اجرایی قطعا مشاورین مجرب و ذی صلاح را می طلبد، اظهار کرد: چه در چارت برخی سازمان ها و در عرف و قانون این موضوع پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری، شهردار زنجان بعد از حضور خود در زنجان، مشاورانی به خدمت گرفتند، افزود: برخی به صلاحدید خودشان و برخی به صلاحدید شورای اسلامی شهر توصیه هایی شد. ابلاغ هایی هم صادر شده بود که خاتمه کار داده شده است. تاکید شورا بر استفاده از مشاورین مجرب و ترجیحا بومی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه مشاوران بومی امتیازهایی نسبت به مشاوران غیربومی دارند، افزود: این مشاوران شناخت بالاتری به ادارات استانی و شرایط فرهنگی زنجان داشتند و می توانند مشاوره های لازم را ارائه دهند. اما این را بپذیریم که ورود افکار جدید در شهرهای دیگر و همچنین دیدگاه های توسعه‌ای دیگر نیز می‌تواند مکمل این مشاوره‌ها باشد. شهردار زنجان نیز دارای مشاور بومی و هم مشاور غیربومی است.

وی با بیان اینکه مشاوران غیربومی با توجه به اینکه با شهردار منتخب ارتباطات دوستی داشتند برای کمک به موفقیت وی در شهر زنجان حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: با بررسی مسائل مالی و احضار مدیران امور مالی به شورا به این یقین رسیدیم که این مشاوران تاکنون پرداختی نداشتند و رایگان کار کرده اند. در خصوص مشاوران بومی هم اینگونه بوده و در خصوص سبزه میدان، پیاده‌راه و حوزه‌های سرمایه گذاری مشاوره ها عموما به صورت افتخاری برای دلسوزی شهر ارائه شده که از آن‌ها تشکر نیز می‌کنیم.

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه های مدیریت شهری دارای ۳۰۰ فعالیت شهری مربوط به زندگی شهروندان می شود که این امور بدون مشاوره قابلیت تحقق کیفی ندارد، اظهار کرد: شرکت های مشاوری وجود دارند که در بخشی های مختلف بر اساس ردیف های بودجه و قراردادهای مطالعاتی و مشاوراتی که منعقد شده ادامه خدمت می‌دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه وجود مشاور برای اینکه بتواند در مقاطعی برای تصمیم گیری بهینه برای انجام امور کمک کند، ضروری است، یادآور شد: به جای پرداختن به حواشی به عنوان یک شهروند، دلسوز و متخصص باید راهکار بدهیم و این مسیر را دنبال کنیم که هر شهروند بتواند یک مشاور و ایده پرداز برای شهر باشد.

وی تاکید کرد: نباید با موضوعاتی حاشیه ای بخواهیم حاشیه را بر متن غالب کنیم، چرا که این رویکرد موجب کاهش انگیره ها در بین مدیران و مسئولان می شود. با شناختی که از برخی از مشاورین شهردار دارام با یقین اعلام می کنم با نظر به کمک به شهر حضور دارند و حتی با خودروی شخصی تردد دارند.

خدایی با بیان اینکه دو مشاور شهردار زنجان اسکان داشتند که یکی از آن ها به خاطر مباحث کاری شخصی از بدنه مدیریت شهری منفک شده است، اظهار کرد: تنها یک مشاور در یک منزل سازمانی به صورت مهمان‌سرا ترمیم و بازسازی شده اسکان دارد که با توجه به منع بکارگیری بازنشستگان و تاکید معاونت عمرانی استانداری بر تعدیل مشاوران، تا پایان آبان خاتمه کاری خواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برخی معتقدند که تعداد مشاوران زیاد است، تاکید کرد: بعضا برخی مشاوران همان مدیران هستند که جزو پرسنل شهرداری هستند. نمی شود همه پست مدیریتی داشته باشند، برخی افراد مجرب باید در غالب مشاوره، مشاوره دهند. برخی پرسنل شهرداری حکم ابلاغ به عنوان مشاور دارند.

وی با تاکید بر اینگه در تحلیل های سطحی همه به یک چوب رانده می شوند، اظهار کرد: مدیر حمل و نقل و ترافیک در قالب مشاور و مدیر ابلاغ خورده که این ها هم جزو مشاوران انتخابی و ابلاغی قمداد شده است!

خدایی با بیان اینکه از دلسوزان شهر زنجان خواهش دارم واقع بینانه جلو بیایند، افزود: به جای صحبت های تخریبی و نگاه به نیمه خالی لیوان نیمه پر را هم ببینیم. رویکرد ما طوری باشد تا با همدلی یک پیکره واحد و دلسوز  برای شهر باشیم و بدون منیت مدیران را همراهی کنیم تا خیر و برکات آن به شهر زنجان برگردد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به این سوال “همدلی‌زنجان”؛ که آیا مدیرانی که همزمان مشاور هستند، دریافت جداگانه ای به عنوان مشاور دارند، یا خیر، نیز اظهار کرد: حکم مشاور برای پرسنل شهرداری به صورت افتخاری بوده و حق الزحمه اضافه دریافت نمی کنند. وی ادامه داد: با توجه به تخصص و ایجاد انگیزه این رویکرد ایجاد شده است. واقعا برخی مدیران در این قالب شبانه روز وقت می گذارند و برای رعایت شان  این افراد و شان مدیریتی و جایگاه آن ها در کنار حکم مدیریتی حکم مشاوره نیز دارند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چهار ریشه نابسامانی‌های اقتصادی کشور
خبر قبلی
چالش زیادی برای رعایت مسائل شهروندی وجود دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست