1. اجتماعی
  2. مناسب‌سازی دانشگاه‌ها جهت حضور افراد دارای معلولیت در زنجان

کد خبر: 21919

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبرداد:

مناسب‌سازی دانشگاه‌ها جهت حضور افراد دارای معلولیت در زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: باتوجه به واکسیناسیون سالمندان و حضور آن ها در مراکز بهداشتی توجه به انتخاب مراکز مناسب سازی شده می تواند در تسهیل ارایه خدمات و حضور سالمندان موثر باشد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  محمد محمدی دراولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی زنجان با بیان اینکه ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی برای پنجمین سال متوالی در حال اجراست، اظهار کرد: خوشبختانه حساس سازی و فرهنگ سازی در زمینه مناسب سازی در طول سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: با پیگیری دبیرخانه مناسب سازی و همت اداره حمل و نقل و مهندسی ایمنی ترافیک شهرداری زنجان تعبیه ۳۷ مورد تابلو پارک ویژه معلولین جهت رفاه حال افراد دارای معلولیت و جانبازان در سطح شهر، انجام شد.

محمدی اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر دبیرخانه مناسب سازی استان ارزیابی مناسب سازی و دسترس پذیری بانک ها در چهار آیتم (ورودی اصلی، آسانسور، سطوح شیبدار و فضای بهداشتی) است  که مشکل اغلب بانک ها عدم امکان مناسب سازی ورودی بانک با توجه به ضوابط شهرداری ها است که مساعدت و راهکار توسط شهرداری با توجه به ایجاد سد معبر در تعبیه رمپ وردی را خواستار شدند.

وی افزود: تصویب ردیف بودجه جهت مناسب سازی معابر توسط شهرداری‌ها می تواند سرعت مناسب سازی شهری و اماکن عمومی را افزایش دهد و زنجان را به شهرمهربان با افراد دارای معلولیت تبدیل کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: امداد خواهی ناشنوایان یکی از معظلات عمده در مسیر مناسب سازی و یاری به افراد دارای معلولیت شنوایی هست که طراحی و ساخت اپلیکیشن ها توسط اورژانس، اتش نشانی و… و. می تواند یاری بخش باشد.

مدیر کل بهزیستی خاطرنشان کرد: ارزیابی مناسب سازی دانشگاه ها جهت حضور افراد دارای معلولیت  خوشبختانه در حال انجام است و این امر موجب تسهیل رشد تحصیلی این گروه خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
انتخابات سرنوشت‌ساز ؟
خبر قبلی
کاهش موقت دما در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست