1. اجتماعی
  2. نخستین گام کیفیت بخشی، تامین معلم متخصص برای کلاس درس است

کد خبر: 2488

نخستین گام کیفیت بخشی، تامین معلم متخصص برای کلاس درس است

 

نخستین گام کیفیت بخشی، تامین معلم متخصص برای کلاس درس است

 

 

 

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش وزارت آموزش و پرورش گفت: نخستین گام کیفیت بخشی،تامین معلم متخصص برای کلاس درس است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان زنجان، رضوان حکیم زاده در جمع مدیران کل ادارات آموزش وپرورش استان های قطب یک کشوری در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان شهر زنجان، اظهار کرد: تلاش مدیران مذکور در این زمینه ستودنی است و استان های زیر مجموعه این قطب با تمهیدات خودکمترین مشکل را در خصوص اجرای پروژه مهر داشته اند.

وی درادامه افزود: کار اصلی را در تمام سازمان ها کارشناسان انجام می دهند و در این رابطه کار اصلی در آمورزش وپرورش نیز بر عهده معلمان به عنوان کارشناسان تعلیم و تربیت است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اضافه نمود:به لحاظ کمبود اعتبارات امکان وقوع هیچ معجزه ای در کوتاه مدت در این دستگاه تعلیم و تربیت رسمی وجود ندارد.

حکیم زاده با اشاره به لزوم تغییرات در روش های کاری تصریح کرد:می توانیم با تدبیر و چاره اندیشی منتظر تغییرات خوبی در بدنه آموزش وپرورش باشیم.

این مقام وزارتی ابراز داشت:اولین گام برای بهبود فرآیند تعلیم و تربیت باید از کلاس درس آغاز شود و در این راستا اولین گام کیفیت بخشی تامین معلم متخصص برای کلاس درس است.

معاون آموزش ابتدایی  وزرات در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تمرکز زدایی در آموزش وپرورش ابراز داشت:در تمرکز زایی بعد روانشناختی ارزش بیشتری دارد و این امر باید در ما به وجود بیاید و تمرکززدایی را به عنوان یک امر مهم درمرحله اول بپذیریم.

وی تصریح نمود:باید در این خصوص به معلمان اعتماد کنیم و به توانایی آن ها ایمان داشته باشیم و فرایند تمرکز زدایی را باشیب آرام و توام با احترام به سر انجام برسانیم.

حکیم زاده متذکر شد: برای ساختن دانش آموزانی مفید برای جامعه باید در مسیر تعلیم و تربیت کنار معلم بود واورا در این راه همراهی کرد.

وی باتاکید بر منزلت معلمان اظهار داشت:باید مسایل رفاهی ومعیشتی فرهنگیان با توجه با شان آنان در اسرع وقت با برنامه ریزی دقیق حل گردد.

درادامه حکیم زاده ضمن تاکید بر توانمند سازی معلمان گفت:باید در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها از نظران معلمان به عنوان ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت استفاده گرددو این امر جزیی از فرایند تعلیم و تربیت باشد.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه بدنه اصلی دانش آموزان کشور در مدارس دولتی هستند گفت:تنوع مدارس نباید اعتماد به نفس دانش آموزان را از بین ببرد و در این راستا و برای جلوگیری از آسیب های روانی در اولین گام باید آزمون های  مدارس خاص در پایه هفتم حذف گردد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت با اشاره به لزوم همکاری اولیا ومربیان نیز گفت:مشارکت مردمی در آموزش و پرورش باید به رسمیت شناخته شود وبیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی درادامه با اشاره به تئوریک بودن آموزش های دانشگاه فرهنگیان ابراز داشت:باید در کنار این گونه آموزش ها به امر مهارت آموزی نیز پرداخته شود.

حکیم زاده  ضمن تاکید بر آموزش های پیش از دبستان نیز ابراز داشت:عدم تکرار پایه در اول ابتدایی تحت تاثیر مستقیم حضور دانش آموزان در دوره پیش دبستانی است.

وی تصریح نمود:کلیه امور مربوط به مراکز پیش دبستانی بر عهده آموزش وپرروش می باشد.

وی درپایان و در همین راستا گفت: نظارت بر استانداردهای مهد های کودک برعهده آموزش وپرورش وصدور مجوز بر عهده بهزیستی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نقص فنی کامیون در زنجان ۱ کشته و ۳زخمی برجا گذاشت
خبر قبلی
تحقق بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دام و طیور زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست