یکی از دلایل پایین بودن نرخ مطالعه در استان، احساس عدم نیاز به مطالعه است

یکی از دلایل پایین بودن نرخ مطالعه در استان، احساس عدم نیاز به مطالعه است

 

 

 

 

رئیس اداره فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یکی از دلایل پایین بودن نرخ مطالعه در استان را احساس عدم نیاز به مطالعه در میان مردم عنوان کرد.

به گزارش همدلی‌‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، وی در جلسه امروز گزارش راهبرد کتابخوانی استان گفت: پایین بودن سرانه مطالعه مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و برخی گسترش استفاده از فضای مجازی را دلیل آن عنوان می‌کنند درحالی که کشورهای دیگر علی‌رغم استفاده از فضای مجازی با این مشکل مواجه نیستند.

حمید غلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد تا زمانی که افراد در خود احساس نیاز به مطالعه را احساس نکنند، سراغ آن نخواهند رفت و امیدواریم این احساس نیاز در کشور تقویت شود.

کارشناس پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به کاهش تیراژ کتاب‌ها در چند سال اخیر گفت: ٣٠ سال پیش، انتشاراتی چون امیرکبیر کمترین تیراژ خود را ٣ هزار نسخه قرار داده بود ولی اینک برخی انتشاراتی‌های خصوصی حتی ٢٠٠ نسخه کتاب نیز چاپ می‌کنند.

حسن حسینعلی سطح پایین برخی نمایشگاه‌های کتاب را نیز در کاهش رغبت خوانندگان برای خرید کتاب موثر دانسته و افزود: در سال‌های گذشته برخی کتاب‌ها به صورت فله‌ای در قم به چاپ رسیده که در هر نمایشگاه، فقط جلد آن را عوض کرده و با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند و تخفیف ۵٠ درصدی هم برای آن در نظر می‌گیرند و این آسیبی در حوزه کتاب محسوب می‌شود!

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خط تراموا از میدان ۱۵ خرداد تا آزادی زنجان احداث می‌شود
خبر قبلی
سقوط قیمت مسکن در پیش است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست