1. اخبار شهرستان
  2. نمره حبیب ملائی‌یگانه، شهردار زنجان ۱۵ است

کد خبر: 1306

نمره حبیب ملائی‌یگانه، شهردار زنجان ۱۵ است

نمره حبیب ملائی‌یگانه، شهردار زنجان ۱۵ است

در خصوص انتخاب شهردار جلسه و تصمیمی اتخاذ نشده است

 

 

 

روزهای پایانی شورای چهارم در شهر زنجان به لحظات پایانی رسیده و مشخص شدن ترکیب شورای پنجم سوالات زیادی را در ذهم شهروندان زنجانی ایجاد کرده است.

به گزارش همدلی‌زنجان، انتخاب شهردار، عملکرد شورای چهارم، وضعیت و وزن شورای پنجم، ماندن یا نماندن شهردار فعلی و بسیاری از سوالات دیگر امروز شهروندان زنجانی را کنجکاو کرده که در این خصوص برای روشن شدنی بخشی از ابهامات متن‌هایی را نگارش خواهیم کرد.

سه نفر از اعضای شورای چهارم در ترکیب شورای پنجم شهر زنجان حضور دارند که برای گرفتن نظرات آن‌ها با دو عضو فعال یعنی عباس راشاد و اسماعیل دویران گفت و گو انجام شده که به مرور ارائه خواهد شد.

برای مشخص شدن پاسخ برخی از ابهامات نظر اسماعیل دویران، رئیس کمیسیون شهرسازی در شورای چهارم و یکی از اعضای فعال این دوره را در خصوص عملکرد حبیبی ملائی یگانه، شهردار فعلی و نظر وی در خصوص ادامه فعالیت شهردار فعلی را جویا شدیم. وی همچنین در خصوص عملکرد شورای چهارم و تفاوت و نقاط ضعف و قوت شورای چهارم و پنجم نکاتی را ارائه کرد.

اسماعیل دویران، عضو شورای اسلامی شهر زنجان، شورای چهارم را شورایی تخصصی و فنی عنوان کرد و گفت: نمره شورای چهار را نسب به عملکرد دوره‌های گذشته شوراها ۱۵ می‌دهم که نمره متوسط به بالایی است. نقطه ضعف شورای چهارم نیز عدم یکپارچگی در تصمیمات بوده که به دلیل وجود افکار و طیف‌های مختلف این امر طبیعی است.

وی در خصوص انتخاب شهردار فعلی و میزان عملکرد و موفقیت وی نیز اظهار کرد: در زمان انتخاب شهردار فعلی از بین گزینه‌های مطرح شده و بررسی‌هایی که صورت گرفت رای گیری انجام و حبیب ملائی یگانه انتخاب شد. در بین گزینه‌های مطرح در آن مقطع زمانی شهردار فعلی به لحاظ فنی و کارشناسی قوی‌تر از گزینه‌های دیگر بود اما ویژگی‌های شهردار خوب تنها این موارد نبوده بلکه ابعاد مدیریتی و مسائل دیگر نیز مطرح است.

دویران با بیان اینکه گزینه‌ای در آن مقطع برای انتخاب شدن حذف نشده است، افزود: رای‌گیری صورت گرفت و افراد حائز اکثریت آراء شدند که اکثریت آراء برای حبیب ملائی یگانه بود. در انتخاب شهردار همه مسائل فقط کارشناسی – فنی نیست و دخالت ندارد اما در این بخش به ترتیب می‌توان گفت که شهرداری فعلی، احد محمدی و کرامتی نمره مناسب‌تری داشتند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به عملکرد شهردار فعلی اشاره و خاطرنشان کرد: در خصوص عملکرد یگانه هم نمره ۱۵ از ۲۰ را می دهم که با توجه به شرایط شهرداری در سال‌های اخیر نمره نسبتا خوبی است. شرایط شهرداری در سال‌های گذشته به دلیل تنگناهای مالی مساعد و نرمال نبود و در این شرایط فعالیت سخت است.

وی در خصوص استعفای محسن امین و انتخاب مجدد حبیب ملائی‌یگانه به عنوان شهردار زنجان، پاسخ داد: محسن امین با شورا همراه نبود و مصوبات شورا را اجرایی نمی‌کرد. مواردی که وی در خصوص خواسته‌های شخصی اعضای شورا مطرح کرده نیز درست نیست، چرا که مطالبات مردمی از نظر وی در خصوص وضعیت شهر، مطالبه شخصی قلمداد شده که اینگونه نبوده است. در خصوص انتخاب مجدد حبیب ملائی‌یگانه نیز باید از موافقان سوال کنید چرا که بنده به دلیل عدم شناخت کافی از وی رای ندادم اما در این مدت شناخت نسبتا خوبی از عملکرد وی کسب کرده‌ام.

دویران ترکیب شورای چهارم را به لحاظ تخصص بالا عنوان کرد و افزود: در شورای چهارم دو حقوقدان، دو فرماندار، یک قهرمان ورزشی، یک کارشناسی برنامه‌ریزی شهری و دو مهندس معمار داشتیم که بر روی کاغذ ترکیب افراد تخصصی بود. در شورای پنجم نیز دو برنامه ریز شهری هستند و بقیه افراد غالب مدیریتی دارند.

این عضو شورای شهر زنجان وزن مدیریتی شورای پنجم را نسبت به شورای چهارم بالاتر عنوان کرد و گفت: شورای پنجم وزن تجربی و مدیریتی بالاتر و میانگین سنی بیشتری دارد که این شرایط پختگی پارلمان شهری را افزایش خواهد داد و تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر را به دلیل وزن مدیریتی تقویت می‌کند که همه این موارد نقاط قوت شورای پنجم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچند وزن مدیریتی شورای پنجم بیشتر بوده اما شرایط اداری و شیوه مدیریت در شورا کاملا خاص و متفاوت است، افزود: رئیس شورا تنها تشریفات اداری را در شورا انجام می‌دهد و تفاوت فاحشی با اعضای شورا ندارد، از اینرو تاثیر وزن مدیریتی در اداره شورا محسوس نیست.

دویران انجام وظایف نظارتی شورا در اجرای مصولات در شهرداری را نیازمند انرژی بالا عنوان کرد و گفت: شورایی که میانگین سنی کم‌تری داشته باشند می‌تواند وظایف نظارتی را بیشتر پیگیری کند، چرا که برخی از این وظایف نیازمند تجرک جسمی و فیزیکی بالا در سطح شهر است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۹ فقره تصادف درمحورهای مواصلاتی استان زنجان
خبر قبلی
نباید با برخی سخنان و موضع گیری ها عامل تضعیف نظام شویم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست