حضور هنرمندان ۳۰ استان کشور در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی زنجان

حضور هنرمندان ۳۰ استان کشور در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی زنجان

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هنرمندان صنایع دستی از ۳۰ استان کشور در نمایشگاه ملی صنایع دستی دوازدهمین جشنواره آش ایرانی استان زنجان شرکت می‌کنند.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان به نقل از فارس، یحیی رحمتی روز گذشته اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی برای برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری آش ایرانی در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آش یکی از جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری در حوزه صنعت غذایی است، تصریح کرد: امروزه غذا یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در استقرار و اقامت گردشگران در مقصد خود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۲۰ استان کشور در بخش رقابت و عرضه آش‌های سنتی در دوازدهمین جشنواره سراسری آش ایرانی استان اعلام حضور کرده‌اند، اضافه کرد: همچنین در بخش صنایع دستی هم ۳۰ استان کشور حضور پیدا می‌کنند.

رحمتی با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال از جشنواره سراسری آش ایرانی بسیار خوب بوده است، یادآور شد: حضور تورهای مختلف گردشگری از استان‌های دیگر در این جشنواره نشان دهنده این استقبال است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جشنواره سراسری آش ایرانی استان زنجان و نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید شده است، ادامه داد: امسال هم نمایشگاه صنایع دستی در بیش از ۱۲۰ غرفه دایر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: حضور هنرمندان گسترده صنایع دستی و گروه‌های آئینی موسیقی، سیاه چادر و گروه‌های نمایشی از دیگر برنامه‌های جشنواره آش ایرانی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کسب ۲۲ رتبه کشوری دانش آموزان زنجانی در مسابقات فرهنگی و هنری
خبر قبلی
فعالیت بدون کنتور ۴۰۰ حلقه چاه آب در بخش پرورش ماهی استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست