افزایش سرمایه گذاری، از اولویت های اصلی شهرستان طارم است

افزایش سرمایه گذاری، از اولویت های اصلی شهرستان طارم است

بهره‌برداری از ۱۴ واحد فرآوری محصول زیتون طارم در چهار سال گذشته

فرماندار شهرستان طارم به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه بخش کشاورزی  اشاره کرد و گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، از اولویت های اصلی شهرستان طارم است که باید به صورت جدی و مستمر مورد توجه مسوولین قرار گیرد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ علی باقری در پنجمین روز از هفته دولت و در مراسم کلنگ زنی سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در روستای گیلانکشه طارم که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان برگزار شد، افزود: اگر در این سایت واگذاری زمین به متقاضیان در سریع ترین زمان ممکن صورت پذیرد، بدون شک این طرح یکی از موفق ترین طرح های اجرایی شهرستان خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف گذاری و برنامه ریزی خاصی و در راستای ایجاد اشتغالزایی دنبال می شود؛ به گونه ای که در کنار راه اندازی کارگاه های فرآوری محصولات کشاورزی، فروشگاه های عرضه انواع محصولات کشاورزی نیز دایر خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در دولت تدبیر و امید و طی ۴ سال گذشته، تعداد ۱۴ واحد فرآوری محصول زیتون با ظرفیت  اسمی ۱۱ هزار تن در منطقه به بهره برداری رسیده  و هم اکنون نیز ۱۸ واحد دیگر با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ تن در حال احداث می باشد.

باقری با بیان اینکه تنها با باردهی ۵۰ درصدی باغات زیتون، شهرستان طارم مقام اول تولید زیتون در کشور را داراست، گفت: پیش بینی می شود با باردهی ۱۰۰ درصدی باغات زیتون و بهره برداری از طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار طارم و افزایش میزان بهره وری، در سال های آتی بیش از یکصد هزار تن محصول زیتون از سطح باغات شهرستان برداشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کنار محصول زیتون، سالانه ۸۰ هزار تن سیر در شهرستان تولید می شود، از کلنگ زنی اولین واحد تولید صابون و خوراک دام از تفاله حاصل از استحصال زیتون در دهستان گیلوان خبر داد و افزود: برای بهره برداری از این پروژه، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که ۵ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.

باقری در ادامه، یکی از اولویت های شهرستان طارم را توسعه راه های ارتباطی دانست و گفت: امیدواریم با حمایت های استاندار و مسئولین استانی، پروژه های نیمه تمام شهرستان در این حوزه به زودی تکمیل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دولت تدبیر و امید در شهرستان طارم، به نوعی انقلابی در این حوزه است، یادآور شد: بهسازی ۵۴ کیلومتر راه ارتباطی روستایی و بازگشایی ۳۰ کیلومتر راه ارتباطی دیگر، بخش دیگری از خدمات انجام شده در دولت یازدهم است.

نماینده دولت در شهرستان طارم به پروژه راه ارتباطی زنجان-طارم-منجیل اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیگیری های استاندار زنجان، در حال اجراست؛ به طوری که معتقدیم بهره برداری از این پروژه نیازمند یک عزم جدی است که موجب تحول اساسی در اقتصاد منطقه خواهد شد.

وی راه ارتباطی طارم – خلخال را از دیگر پروژه های عمرانی در حوزه راه شهرستان طارم برشمرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه در دولت یازدهم آغاز شده و در حال حاضر ۲ کیلومتر از این پروژه، آماده آسفالت ریزی می باشد که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه که با عبور از شهرستان طارم، استان اردبیل را به پایتخت متصل می کند، تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.

باقری با بیان اینکه پروژه راه ارتباطی شفت- طارم نیز به صورت جدی در حال پیگیری است، ادامه داد: برای این پروژه، حوزه های ارتباطی اصلی و فرعی تعریف شده است که اجرای آن موجب بهبود راه های ارتباطی شهرستان طارم خواهد شد.

وی در ادامه به افتتاح پروژه های گازرسانی در شهرستان طارم اشاره کرد و یادآور شد: با بهره برداری از ۵ پروژه گازرسانی در هفته دولت، میزان بهره مندی مردم این منطقه از نعمت گاز، به ۷۰ درصد می رسد. همچنین با اتمام پروژه های در حال اجرای این حوزه تا پایان سالجاری، ۸۱ درصد مردم منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

فرماندار طارم توسعه بخش گردشگری در شهرستان را ضروری دانست و افزود: باید زیر ساخت های لازم جهت توسعه بخش گردشگری در شهرستان ایجاد شود که در این زمینه دولت حمایت های خوبی کرده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مجازات آزار و اذیت کودکان مشخص شد
خبر قبلی
سایت کارگاهی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی طارم کلنگ‌زنی شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست