1. اخبار استان
  2. ۳۲۰۰ خانواده تحت پوشش بنیاد دستان مهربان است

کد خبر: 29704

معاون مشارکت های مردمی بنیاد دستان مهربان:

۳۲۰۰ خانواده تحت پوشش بنیاد دستان مهربان است

معاون مشارکت های مردمی بنیاد دستان مهربان با بیان اینکه بنیاد دستان مهربان در سال ۱۳۸۶ با تمرکز بر حمایت و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ خانواده در کل کشور تحت پوشش این مجموعه هستند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ جابر نقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بعد از گذشت حدودا ۱۵ سال این مجموعه در سطح کشور ۲۰ شعبه فعال دارد، اظهار کرد:  شعب بنیاد در استان های تهران، البرز، قم ، اصفهان، شیزاز، یزد، سیستان و بلوچستان( دو شعبه زاهدان و ایرانشهر)،  زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی( تبریز و مراغه)،  مازندران،  گلستان، گیلان، کرمانشاه و کیش فعال هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۹ هزار نفر در سطح کشور تحت پوشش این بنیاد هستند، افزود: این خانواده ها تماما از نظر معیشتی، درمانی، آموزش کودکان و آموزش های توانمند سازی تحت پوشش حمایتی قرار دارند. خدمات متنوعی به خانواده های تحت پوشش ارائه می شود و مهم ترین فعالیت خارج از این حیطه فعالیت مدرسه سازی و مدرسه یاری است بنیاد دستان مهربان فعالیت های داوطلبانه بسیاری داشته که آخرین آن حضور در زلزله خوی بوده است.

معاون مشارکت های مردمی بنیاد دستان مهربان به دیگر فعالیت های این بنیاد اشاره کرد و گفت: بنیاد دستان مهربان تا به امروز در کل کشور ۱۲ مدرسه ساخته و تحویل اداره کل نو سازی و آموزش و پرورش کرده است. فعالیت بنیاد دستان مهربان در استان زنجان نو پا بوده است. هنوز فعالیتی در مدرسه سازی و ساخت و ساز آن نداشتن و فقط حمایت از خانواده های تحت پوششان رو داشته اند که بالغ بر ۱۰۰ نفر ،۲۶ خانوار که ۴۹ نفر از این افراد،کوکان زیر ۱۵سال هستند.

وی ادامه داد: استان های که شامل مدرسه سازی هستند شامل استان آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه هستند. در شهر تبریز کلنگ ساخت مدرسه  استثنایی  زده شده و ساخت و تجهیز کامل دو مدرسه در  مراغه آغاز شده است.

نقوی به زمان فعالیت این بنیاد در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: شروع فعالیت در استان زنجان و شهر زنجان از اواسط سال ۱۴۰۰ بوده که هنوز در شهر شناخته نشده بودیم اما امروز مهم ترین و اساسی ترین فعالیتی که به عنوان فعال اجتماعی در استان زنجان داریم انجام میدهیم پویش چهارشنبه های مهربانی است که توسط خیرین با شناسایی مناطق محروم انجام می شود. خیرین زنجانی اگر نذوراتی دارند می توانند در اختیار ما قرار دهند که با شناسایی مناطق محروم در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
همکاری ۸۵ وکیل نیکوکاری با کمیته امداد استان زنجان
خبر قبلی
کاهش ۸ درصدی وقوع جرایم در زنجان با اقدامات پیشگیرانه
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست