1. اخبار شهرستان
  2. چرا نخبگان IT زنجان در استان حضور ندارند؟

کد خبر: 3968

چرا نخبگان IT زنجان در استان حضور ندارند؟

زنجان، دانشگاه‌های فوق العاده‌ای دارد

چرا نخبگان IT زنجان در استان حضور ندارند؟

 

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به ظرفیت علمی دانشگاه های استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان، دانشگاه های فوق العاده ای دارد و  اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان زنجان جوان بوده و این شرایط بسیار مناسبی برای توسعه علمی دانشگاه‌ها و شکل‌گیری فضای جدید برای شرکت دانش‌بنیان و توسعه صنایع بومی ایجاد کرده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سورنا ستاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با بیان اینکه متاسفانه در کشور ایران کارخنجات وارداتی داریم، نه صنایع بومی، اظهار کرد: توسعه صنعت به معنای افزایش کارخانه و واحدهای تولیدی نیست، اقتصاد نفتی باعث شد فکر کنیم همه چیز را می توانیم خریداری و یا وارد کنیم، در حالی که توسعه صنعت یعنی بومی کردن تکنولوژی که این مهم خریدنی نیست.

وی با بیان اینکه باید تفکرات خود را در اقتصاد تغییر دهیم، افزود: ریسک پذیری در توسعه صنایع دانش بنیان یک افتخار بوده و استخدام شدن در ادارات دولتی افتخار نیست و باید سرمایه‌گذاری ریسک پذیر را در کشور توسعه داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید از صنایع بومی برای توسعه حمایت جدی شود، اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه های کشور از صنایع بومی در ادوار مختلف حمایت نکرده اند و صنعت فرش به عنوان یکی از صنایع بومی باید در گذشته مورد حمایت علمی قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه دانش بنیان چیزی جزء خودمان نیست، گفت: آنچه که در شکل گیری دانش بنیان و صنایع خلاق اهمیت دارد تنها افراد نوآور و کارآفرین بوده و باید متناسب با ظرفیت های بومی نه تنها موجب توسعه پارک های علم و فناوری باشیم، بلکه یک شهر را به پارک علم و فناوری و شهر خلاق تبدیل کنیم.

ستاری با تاکید بر اینکه توسعه شرکت های دانش بنیان با اعتبارات دولتی محقق نمی شود، افزود: نباید این شرکت ها را به اعتبارات دولتی وابسته و آلوده کرد، چرا که تجربه نشان داده صنایعی که با اعتبارات دولتی شکل گرفته همچون صنعت خودروسازی با مشکل مواجه شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات در کشور و استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان زنجان در این بخش ظرفیت های مهمی دارد و افراد نخبه و کارآفرین زیادی در سطح کشور دارد اما باید سوال کرد چرا این افراد امروز در استان حضور ندارند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف استان جذب و بکارگیری این افراد در داخل استان است، اظهار کرد: باید با جذب و بکارگیری نخبگان بومی و تکیه بر ظرفیت های موجود بومی استان بتوان صنایع خلاق و موفقی ایجاد کرد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۸ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب روستایی استان در دست احداث است
خبر قبلی
رتبه سرمایه‌گذاری داخلی استان زنجان ۱۱ کشور است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست