1. اجتماعی
  2. آمار نگران کننده مشارکت مردم زنجان و طارم در انتخابات مجلس

کد خبر: 17539

آمار نگران کننده مشارکت مردم زنجان و طارم در انتخابات مجلس

دقایق ابتدایی بامداد امروز نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد و مهدی باقری به عنوان منتخب دوم مردم زنجان و طارم راهی بهارستان شد. انتخابات دور دوم یک موضوع نگران کننده داشت و آن اینکه شاهد ریزش شدید آراء منتخبان و کاهش نگران کننده میزان مشارکت مردم در انتخابات بود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در استان زنجان ۸۰۲ هزار و۷۳۶ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۴۰۲ هزار و۵۱۶ نفر مرد و ۴۰۰ هزار و۲۲۰ نفر زن هستند. نیمی از جمعیت استان در شهرستان زنجان ساکن هستند. از ۸۰۲ هزار نفر واجد شرایط رای در استان بیش از نیمی در حوزه زنجان و طارم هستند و حدود ۴۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

در دور نخست انتخابات مصطفی طاهری ۵۹ هزار و ۶۰۳ رای داشت و هم طیف سیاسی وی یعنی مهدی باقری ۲۸ هزار و ۵۵۰ رای که رقیب این دو یعنی نبی اله محمدی نیز ۱۹ هزار و ۴۷۱ رای داشت.

اما در دور دوم انتخابات و در رقابت بین نبی اله محمدی و مهدی باقری شاهد بودیم نفر منتخب یعنی مهدی باقری تنها ۱۴ هزار و ۹۶۴ رای کسب کرد و نبی اله محمدی نیز تنها ۸ هزار و ۱۵۸ رای به دست آورد!

مجموع آرای دو کاندید دور دوم انتخابات ۲۳ هزار و ۱۲۲ رای شده است. مهدی باقری که منتخب دور دوم شده حدود نصف آرای دور نخست خود را کسب کرده و نبی اله محمدی نیز کم تر از نصف آرای دور نخست خود را کسب کرده است. در واقع نیم و بیش از نیمی از افرادی که به این دو اعتماد کرده بودند حاضر به رای مجدد نشدند!

موضوع مهم تر اینکه از حدود ۴۵۰ هزار نفری که واجد حضور در پای صندوق های رای بودند تنها ۲۳ هزار و ۱۲۲ نفر حضور پیدا کردند. یعنی حدود ۵ درصد مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ثبت شده است!

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ایران اسیرِ کابوس است!
خبر قبلی
ساخت سریال شهید شهریاری در زنجان آغاز شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست