اعتبارات اشتغال روستایی استان زنجان ۱۰۰ درصد اختصاص می‌یابد

 اعتبارات اشتغال روستایی استان زنجان ۱۰۰ درصد اختصاص می‌یابد

مجتمع های آموزشی-فرهنگی در روستاهای کشور ساخته می‌شود

 

 

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه پایدار در روستاهای کشور با رویکرد ایجاد اشتغال و رونق تولید، گفت: میزان اعتبار ۲۸۵ میلیارد تومانی استان زنجان در اشتغال روستایی به صورت ۱۰۰ درصدی لحاظ خواهد شد و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ سید ابوالفضل رضوی در همایش حمایت از تولید و اشتغال مناطق روستایی استان، با بیان اینکه پیش‌بینی شده است تا در روستاهای کشور، ۲ هزار و ۶۰۰ ناحیه صنعتی ایجاد شود و هم اکنون نیز نزدیک به ۳۰۰ ناحیه صنعتی در روستاهای کشور وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا ایجاد مجتمع‌های درمانی، امداد و نجات و آموزشی، فرهنگی و ورزشی در هر دهستان برنامه ریزی شده است.

وی روستا را مرکز تولید و تحرک دانست و افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و افزایش دامنه حاشیه نشینی شهرها، باید به مناطق روستایی توجه کرد؛ چرا که روستاها مراکز تولید بوده و توسعه این مناطق می تواند موجب افزایش ثروت ملی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید سه نوع تسهیلات برای توسعه روستاها و مناطق فراهم شود، خاطر نشان کرد: تسهیلات اداری، احترام معنوی و روحی به ساکنین این مناطق و همچنین تسهیلات مالی برای توسعه مناطق روستایی باید اختصاص یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف تمام مسئولان و قوای سه گانه به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید اشاره کرد و یادآور شد: مطابق با تاکیدات مقام معظم رهبری، قوای سه گانه باید در چارچوب وظایف خود برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در مناطق روستایی تلاش کنند و نباید تمام وظایف و نقش ها به قوه مجریه معطوف شود.

وی با بیان اینکه زمان ۹ ماهه برای عملیاتی کردن این طرح در کشور برای تمامی استان ها پیش بینی شده است، گفت: استان ها تا شهریور ماه سال آینده فرصت دارند عملکرد نهایی خود را در این زمینه ارائه کنند؛ چرا که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح در طول سال آینده عملیاتی خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، از انجام بازرسی های استانی به صورت موردی جهت نظارت های لازم خبر داد و گفت: در این خصوص اولویت پرداخت تسهیلات برای روستائیان مقیم روستا است. همچنین افرادی که دارای شرکت های تعاونی با دارا بودن اعضای چند خانواده بوده و یا سهامی خاص باشند، در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مسئولین نسبت به تحریک مردم توسط دشمن، هوشیار باشند
خبر قبلی
“مشکل” در هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان زنجان چیست؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست