1. اخبار استان
  2. افتتاح اولین پایانه صادراتی فرش دستباف در زنجان

کد خبر: 17843

افتتاح اولین پایانه صادراتی فرش دستباف در زنجان

رافع: استان زنجان بهترین نقطه برای افتتاح این پایانه بود

ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری پایانه صادراتی فرش دستباف استان زنجان رونمایی شد. در این مراسم  رییس مرکز ملی فرش ایران حضور داشت.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  استان زنجان یکی از استان های مستعد و دارای ظرفیت بالا در تولید و صادرات فرش دستباف کشور است. عمده مشکل استان در این خصوص صادرات فرش زنجان از سایر استان ها طی سال های گذشته بوده است. به نظر می رسد با ایجاد مناسب و کارکرد درست و بهره ورانه این پایانه صادراتی بتوان به توسعه فرش دستباف استان امیدوار بود.

فرحناز رافع، رییس مرکز ملی فرش ایران در جلسه مشترک کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر قالی بافی در سطح بسیار بالایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: استان زنجان بهترین نقطه برای افتتاح این پایانه بود و سه طرح از فرش های زنجان با نام قلتوق، بیدگینه و خمسه زنجان در آستانه ثبت بین المللی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل تامین نبودن زیرساخت‌ها و نبود حمایت ها در گذشته تعداد قالیبافان از ۷۵ هزار نفر به ۴۵ هزار قالیباف رسمی و غیر رسمی در استان زنجان رسیده است، اظهار کرد: با حمایت های آینده دوباره شاهد افزایش تعداد قالیبافان خواهیم بود. در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرش صادراتی که هویت ما ایرانی هاست، در هر نقطه کشور قالی بافی و فعالان حوزه فرش فعالیت دارند.

گفتنی است در این مراسم اعلام شد که برای افزایش تولید فرش دستباف و برای ایجاد امید برای فرشبافان طرح رایگان بیمه فرش بافان از امروز اجرا می‌شود. مجموع جهانی صادرات فرش دستباف سال گذشته افزون بر ۸۰۰ میلیون دلار بوده که سهم ایران ۷۳ میلیون دلار از این رقم بوده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قسم میخورم دخالتی در انتصابات مدیران دولتی زنجان ندارم+صوت
خبر قبلی
خاک شمال و جنوب کشور قاچاق می‌شود؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست