1. اجتماعی
  2. المان میدان ۱۵ خرداد یک طرح کپی شده است؟

کد خبر: 19394

المان میدان ۱۵ خرداد یک طرح کپی شده است؟

این روزها، تخریب المان لاله در میدان ۱۵ خرداد زنجان و طراحی و ساخت المان جدید حواشی زیادی داشته است. از زمان تخریب المان لاله که شورا و شهرداری یکدیگر را مسئول و مقصر نشان دادند تا پیگیری عجیب هیئت رئیسه شورا برای برگزاری جلساتی با محوریت این المان و تسریع در ساخت آن کش و قوس های زیادی داشته است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حال که بحث کپی و اگوبرداری در طراحی این المان با دیگر المان های موجود در کشورهای دیگر مطرح شده است. با نگاهی به المان میدان لولو کشور بحرین متوجه شباهت های کالبدی-محتوایی زیادی بین این دو المان می شویم. اینکه تلاش شده با عناصری صعودی و بازی و برخی تغییرات در حجم ها به مفاهیم مشترکی رسید.

تخریب به یکباره امان لاله هزینه های مالی-هویتی زیادی برای شهر زنجان ایجاد کرد و حال بعد از هزینه های قابل توجه برای طراحی و برنده شدن طرح منتخب، یک هزینه ۳ میلیارد تومانی که طاهرا با احتساب قیمت های فهرست بهای سال جاری محاسبه شده برای اجرای این المان در نظر گرفته شده است.

حال امکان دارد هزینه های اجرا بیش از هزینه های پیش بینی شده در فهرست بها باشد. نکته دیگر اینکه شورا برای پیشبرد سریع کارهای این المان تلاش زیادی کرد و حتی مصوبه ترک تشریفات مناقصه را نهایی کرد که فرمانداری زنجان آن را مغایر با قوانین دانست و رد کرد!

حال شاهدیم طرحی که برنده شده دارای مفاهیم الگوبرداری شده با برخی المان داخلی و خارجی است و حتی از نظر برخی این طرح یک طرح کپی شده با برخی تغییرات است. فرایند طراحی این المان نیز در زمان خود حواشی زیادی داشته است.

میدان لولو بحرین

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 فرصت‌ها و تهدیدات فراروی ایران
خبر قبلی
امسال سال بسیار سختی به لحاظ تخصیص بودجه استان بود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست