اگر برای مردم استان اقدامی انجام ندهید، از دریافت خدمات محروم خواهید شد

اگر برای مردم استان اقدامی انجام ندهید، از دریافت خدمات محروم خواهید شد

 

 

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با گلایه شدید از عمکرد برخی واحدهای صنعتی استان، گفت: در صورتی که برخی واحدهای صنعتی استان از جمله شرکت توسعه معادن روی و تهیه و تولید مواد معدنی تا اول مهر ماه سالجاری اقدام خاصی برای مردم استان انجام ندهند، از دریافت برخی خدمات عمومی محروم خواهند شد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ سید بیوک موسوی در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و کارگروه ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان با بیان اینکه تمامی واحدهای صنعتی استان باید برای مردم استان اقدامات اساسی انجام دهند، اظهار کرد: برخی از این واحدها از ثروت و منابع استان استفاده کرده و منتفع شده اند؛ این در حالی است که برای عموم مردم هیچ گونه امکاناتی فراهم نکرده اند که این رویه باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: در صورت عدم اصلاح این رویه و همچنین عدم ارائه برنامه مشخص عملیاتی، نهادهای خدمات رسان استان حق هیچ گونه همکاری با این واحدها نخواهند داشت و به عبارت دیگر خدمات رسانی به آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان تاکید کرد و گفت: با تعامل مناسب بین دستگاه های اجرایی و مجموعه بنیاد تعاون زندانیان استان زنجان، می توان زمینه ایجاد و توسعه اشتغال زندانیان را در حوزه های مختلف فراهم کرد.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید در زمینه حرفه آموزی، عرضه و فروش محصولات تولیدی زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنها برنامه ریزی مدون و مناسبی داشته باشند.

وی بزرگترین سرمایه های اجتماعی را حضور افراد موثر و بانشاط در جامعه دانست و افزود: ضروری است همه دستگاه های اجرایی با حفظ سرمایه های اجتماعی در جامعه،  خدمات مطلوب تری در حوزه های مختلف به مردم ارائه دهند.

این مقام مسئول به اعتبارات فرهنگی و اجتماعی تخصیص یافته به دستگاه های اجرایی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید اعتبارات استانی را به صورت صحیح، اصولی و به جا استفاده کنند تا بیشترین بهره وری از اعتبارات برای استان حاصل شود.

موسوی تصریح کرد: مسئولین همه دستگاه های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات ملی از طریق وزارتخانه مربوطه اقدام نمایند و از هر گونه فرصتی برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنند.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان یادآور شد: برخی دستگاه های اجرایی علیرغم اینکه از اعتبارات دولتی مطلوبی برخوردار نیستند، اما عملکرد مناسبی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه آموزشی و پژوهشی داشته اند.

وی در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه فعالیت هایی که در راستای جذب گردشگر صورت می گیرد، باید اقتصاد محور و مستمر باشد، گفت: باید با فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری، زمینه ای فراهم شود تا مسافران به جای عبور از زنجان، در این استان به عنوان مقصد گردشگری توقف نمایند که در این زمینه باید برنامه ریزی مناسبی برای ماندگاری گردشگران صورت پذیرد.

این مقام مسئول بر لزوم برگزاری جشنواره های مختلف در استان اشاره کرد و افزود: با ترویج و برپایی جشنواره ها با عناوین مختلف می توان شادی و نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد کرد و آثار مثبت آن را در میان مردم و شرکت کنندگان شاهد بود.

موسوی تاکید کرد: باید برگزاری جشنواره ها به سمت اقتصاد محور بودن سوق داده شود تا اثرات مطلوبی در جامعه ایجاد شود.

وی به سد گلابر زنجان اشاره کرد و گفت: منطقه سد گلابر زنجان می تواند به منطقه نمونه گردشگری، کشاورزی و ورزشی در استان تبدیل شود، اما متاسفانه برخی مشکلات و عدم توانایی مدیریتی موجب شده که از توانایی های این منطقه که یکی از امکانات طبیعی خدادادی استان به شمار می آید، به خوبی استفاده نشود.

این مقام مسئول با انتقاد از تاخیر به وجود آمده در روند احداث سد گلابر زنجان اظهار کرد: سد گلابر، ظرفیت های ویژه ای در بخش کشاورزی و گردشگری دارد و باید با تشکیل کمیته ای ظرف مدت یک ماه، میزان تاثیرگذاری این سد در حوزه گردشگری استان مشخص و مشکلات آن بررسی شود.

موسوی در ادامه به ساماندهی و جمع آوری کودکان کار و خیابانی در سطح استان تاکید کرد و افزود: برای ساماندهی و جمع آوری کودکان کار و خیابانی باید از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استفاده شود که در این راستا سازمان فنی و حرفه ای استان می تواند در زمینه حرفه آموزی و مهارت آموزی به این افراد اقدامات اساسی انجام دهد.

گفتنی است در این جلسه تفاهم نامه ای میان اداره کل زندان ها و اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان زنجان در جهت ایجاد اشتغال زندانیان منعقد شد

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا در استان زنجان تامین می‌شود
خبر قبلی
نتایج سه رویداد مهم کشوری در رشته ووشو اعلام شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست