1. اخبار استان
  2. تامین نیاز آبی شرکت راشا کاسپین از پساب شهر زنجان

کد خبر: 22071

تامین نیاز آبی شرکت راشا کاسپین از پساب شهر زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان برای استفاده از آب تصفیه شده پساب شهر زنجان جهت مصارف واحدهای تولیدی استان، گفت: شرکت راشا کاسپین برای مصارف خود ۸۷ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه شده (خروجی تصفیه خانه شهری) را استفاده می کند.

به گزارش همدلی‌زنجان، حجت الاسلام صادقی نیارکی در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه فاضلاب شهر زنجان با حجم ۲۵۰ لیتر در ثانیه به صورت پساب در پایین دست شهر زنجان رها می شود، اظهار کرد: این رهاشدگی آب موجب آسیب های زیست محیطی در سطح شهر می شود. در همین حال واحدهای تولیدی بزرگ استان نیز نیاز آبی دارند که غالبا از آب های زیرزمینی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه تصفیه پساب شهر زنجان می تواند نیاز آبی صنایع را تامین و از هدر رفت آب پاک جلوگیری کند، افزود: با بسترسازی ایجاد شده و اراده مدیران شرکت راشا کاسپین ، این واحد تولیدی ۸۷ لیتر بر ثانیه از این پساب تصفیه شده را استفاده خواهند کرد و خواستار تامین بیشتر از این مقدار نیز شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه محیط زیست برای عموم مردم است، تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه شده در صنایع استان صیانت از محیط زیست و کاهش فشار به سفره آب های زیرزمینی است. این رویکرد دفاع از حقوق عامه جامعه محسوب می شود.

وی با تاکید برای تصفیه هر مترمکعب آب ، دولت ۲ هزار تومان هزینه می کند، اظهار کرد: بی انضباطی در بهره برداری از آب پاک موجب هدررفت سرمایه های کشور می شود. در شهر زنجان ۳۰ میلیون لیتر آب فاضلاب تصفیه شده دور ریخته می شد که با خرید واحدهای تولیدی همچون شرکت راشا کاسپین هم‌اکنون نزدیک به ۱۰ میلیون لیتر از این پساب معامله می شود و اعتبار آن به مردم زنجان می رسد.

مدیرکل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: از محیط زیست صیانت شد تا آب پاک و آشامیدنی به عنوان یک سرمایه مهم ملی هدر نرود و سهم آب برای بخش کشاورزی به صنعت هدایت نشود. همچنین رقابت ایجاد شد تا شرکت ها متقاضی خرید پساب تسفیه شده باشند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جمع ۶۸ هکتار تغییر کاربری در شهر زنجان مربوط به اوایل دهه ۹۰ است
خبر قبلی
ثبت گرمای ۴۲ درجه در چورزق و گیلوان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست