جمع ۶۸ هکتار تغییر کاربری در شهر زنجان مربوط به اوایل دهه ۹۰ است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به حجم تغییرکاربری های انجام شده مورد اشاره دادستان، در شهر زنجان، گفت: جمع ۶۸ هکتار تغییر کاربری یاد شده، از سال ۹۰ به این سو احصاء شده و بخش اعظم آن مربوط به دوره احداث مسکن مهر در سال های ابتدایی دهه ۹۰ و همچنین تکلیف دولت در قانون بودجه برخی سنوات برای ارتقاء اراضی دولتی به خصوص سال ۹۳ است.

مهرداد سلطانی در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان با بیان این مطلب، اظهار کرد: هرچند در سال های اخیر تغییر کاربری اراضی عمومی خیلی کم اتفاق افتاده و کمیسیون ماده ۵ نسبت به این موضوع حساس است، ولی در برخی موارد برای حل مشکلات مردم به خصوص در بافت پر شهرها و یا به منظور ایجاد زمینه برای تحقق ( احداث) یک کاربری عمومی که دولت بودجه لازم برای ایجاد آن را ندارد، تغییر کاربری بخشی از زمین اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در این موارد نیز ابتدا سرانه های کاربری مذکور توسط کارشناسان دبیرخانه کمیسیون بررسی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان  با اشاره به تغییر کاربری باغ هاشمی نژاد، یادآور شد: در خصوص تغییر کاربری حدود ۴ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان موسوم به باغ هاشمی نژاد در مجاورت محله بیسیم، این امر بخاطر تعیین تکلیف این زمین که بیش از ۴۰ سال است که به صورت رها شده و بلاتکلیف باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شهرداری و شهروندان است، اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در این توافق مقرر شد بنیاد حدود ۸ هکتار از اراضی را برای احداث پارک بزرگ ۷ هکتاری و معابر پیرامون آن در اختیار شهرداری قرار دهد و این همان روش تغییر کاربری بخشی از زمین برای تحقق کاربری عمومی در بخش دیگر است.

ضمنا در توافق منعقد شده با بنیاد نیز مقرر گردید ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری سهم بنیاد برای محرومیت زدایی در استان زنجان با اولویت محله بیسیم اختصاص یابد.
در هرحال کمیسیون ماده ۵ از همفکری و کمک سایر نهاد ها برای حل مشکلات شهری استقبال می کند که از جمله آن می توان به اقدامات دادستانی محترم برای تحقق کاربری های عمومی در اختیار تعاونی ها اشاره کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 بازسازی اقتصادی بدون سیاست خارجی ؟
خبر قبلی
تامین نیاز آبی شرکت راشا کاسپین از پساب شهر زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست