1. اخبار استان
  2. توسعه گردشگری نقش مهمی در توسعه پایدار روستاها دارد

کد خبر: 7920

توسعه گردشگری نقش مهمی در توسعه پایدار روستاها دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  گفت: در بخش گردشگری روستایی برنامه ششم توسعه، توجه به روستاهای دارای قابلیت گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد، که در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت به شناسایی روستاهای گردشگری ودارای بافت با ارزش اقدام کرده است.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در توسعه پایدار روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همواره به اجرای پروژه های طرح های هادی روستاها با رویکرد گردشگری توجه ویژه ای دارد، گفت: بنیاد مسکن استان، طرح هادی با رویکرد گردشگری را با توجه به موقعیت گردش پذیری روستا با هدف ایجاد جذابیت برای گردشگران اجرا می نماید.
صنعتی منفرد به تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۱۰ روستا (۴ روستا دارای طرح و ۶ روستا مصوب دفتر مرکزی) اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر روستاهای گلابر، ویر، خوئین و درسجین دارای طرح هادی هدف گردشگری و روستاهای ماری، حاج سیران ، ولیدر ، شیت ، علم کندی و چپ دره شش روستا جهت تهیه طرح هادی هدف گردشگری در طول برنامه ششم توسعه انتخاب شده اند.
وی از تهیه طرح روستاهای دارای بافت با ارزش به تعداد ۷ روستا در سطح استان خبر داد و گفت: روستاهای قلعه و درسجین دارای طرح بافت با ارزش ، روستای قوزلو در دست تهیه طرح و روستاهای خورجهان، انجلین، جزیمق و لار نیز جهت تهیه طرح بهسازی بافت با ارزش در برنامه ششم توسعه قرار دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: توسعه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری می تواند به توزیع عادلانه ثروت، ایجاد مشاغل و توسعه پایدار، حفظ منابع طبیعی، ایجاد اشتغال در بخشهای صنایع دستی منجر شود.
وی با تاکید بر اینکه در روستاهای هدف گردشگری باید فعالیت های اقتصادی منطبق با استعداد و ظرفیت روستا تقویت شده و توسعه یابد، گفت: در سراسر کشور ۵۰۰ روستای نمونه گردشگری انتخاب شده که سهم استان زنجان ۲۲ روستاست که با معرفی و استفاده از ظرفیت های آن می توان به اشتغال، تولید و اقتصاد کمک کرد.
صنعتی منفرد خاطر نشان کرد: حفظ کالبد و هویت روستایی به خصوص روستاهای هدف گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد که این مهم باید در نحوه ساخت و سازها و با استفاده از مصالح بومی تقویت شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با توسعه بوم گردی و گردشگری در این مناطق می‌توان، زمینه‌های ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کرد.
وی اظهار کرد : روستاهای هدف گردشگری این استان وقتی می توانند پذیرای گردشگران داخلی وخارجی باشند که امکانات و زیر ساخت های لازم آن فراهم باشد و البته تحقق این مهم به همکاری دستگاههای متولی امر نیاز دارد.
صنعتی منفرد، به ایجاد زمینه های موجود برای توسعه و ارتقای گردشگری روستایی و تبدیل گردشگری به قوه محرکه اقتصادی روستا و ارتقاء کیفیت زندگی روستایی نیز اشاره کرد و گفت: این مهم در تحقق اهداف اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال نقش بسزایی دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
استفاده از نرم افزار SDI باید به فرهنگ تبدیل شود
خبر قبلی
روز قحطی سرمایه
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست