1. اجتماعی
  2. جلوگیری از تغییرکاربری ۸ هکتار فضای سبز در زنجان

کد خبر: 22013

دادستان زنجان خبرداد

جلوگیری از تغییرکاربری ۸ هکتار فضای سبز در زنجان

دادستان زنجان به اقدامات حوزه قضایی استان در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق عامه اشاره کرد و گفت: کمیسیون ماده ۵، هشت هکتار کاربری اراضی فضای سبز را در محدوده شهر زنجان تغییرکاربری داده بود و قرار بود برای تایید به شورای عالی معماری-شهرسازی ارسال شود که با ورود به موقع مدعی العموم این فرایند متوقف شد.

به گزارش همدلی‌زنجان، حجت الاسلام محسن کرمی در نشست خبری ظهر دوشنبه، با بیان اینکه عرصه هایی که در اختیار تعاونی های قرار داشت و این تعاونی ها زیرنظر اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی بودند، مسائلی داشتند که به آن ها ورود شد. تعاونی ها ۱۵ هزار مترمربع زمین ورزشی در گلشهر کاظمیه زنجان را به کاربری تجاری و مسکونی تبدیل کرده بودند. با ورود دستگاه قضایی موظف شدند مجدد این عرصه ها را خریداری و دوباره این کاربری احیا شد.

وی با بیان اینکه با این اقدامات موجب شده بودند که در شهرک هایی همچون گلشهر، پونک و الهیه برای کاربری آموزش دچار مشکلاتی باشیم، افزود: با اقدامات انجام شده عرصه برای ۴۰ مدرسه در ایم شهرک ها ایجاد شد. عرصه هایی که در اختیار تعاونی ها بود اما این ها حاضر نبودند در اختیار دولت برای ساخت قرار دهند.

دادستان زنجان در خصوص آخرین اخبار مربوط به تخلفات شهرداری زنجان، گفت: ۲۴ نفر در تخلفات شهرداری زنجان به مجازات محکوم شدند و برای این افراد رای بدوی صادر شده است. این پرونده فعلا نهایی نشده و در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی متهمان عضو هیئت علمی بودند که از هیئت علمی بودن معلق شده اند، اظهار کرد: به متخلفانا اساسا سازمان امور استخدامی نمی تواند کد استخدامی به آن بدهد. این افراد می توانند در ارائه خدمات مشاوره و کارهای خصوصی فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام کرمی رویکرد مهم حوزه قضایی در استان را اصلاح رویکردها و ساختارها برای جلوگیری از بروز فساد و تخلف عنوان کرد و یادآور شد: آنچه مهم بود فرایندهای اصلاح بود. در این راستا شهرداری زنجان مکلف شد برای دارایی های خود سند تک برگ بگیرد که احتمال تعدی در اموال وجود نداشته باشد. اموالی را پیدا کردیم که شهرداری نمی دانست مال خودش است. فرایندها در این زمینه اصلاح می شود. اینجا یکی از منشاءهای تضییع حقوق بیت المال بود. صدها میلیارد تومان ثروت شهرداری تثبیت شد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدمات مهم صورت گرفته در استان مربوط به استفاده واحدهای صنعتی از آب تسفیه شده بوده است، گفت: واحدهای صنعتی استان برای تولید خود نیازمند آب بوده و هستند که از آب سالم استفاده می کردند که با تمهیدات لازم هم اکنون از آب تسفیه شده استفاده می کنند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۵ میلیارد دلار نفت آماده فروش ایران در زمین و دریا
خبر قبلی
دنیا بداند شرایط ایران تغییر کرده است/ رابطه سفره مردم را با دلار قطع می‌کنم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست