دلیل عمده ترک تحصیل دختران در مناطق روستایی، ازدواج زودهنگام است

 

دلیل عمده ترک تحصیل دختران در مناطق روستایی، ازدواج زودهنگام است

دانش آموز بازمانده از تحصیل در مدارس استان وجود ندارد

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به اظهارات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در خصوص پوشش پایین تحصیلی در مقاطع دوم مقطع متوسطه استان، گفت: دلیل عمده ترک تحصیل دختران در مناطق روستایی، ازدواج زودهنگام است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مرتضی تمجیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه باید تلاش کنیم آموزش و پرورش را تبدیل به یک گفتمان عمومی کنیم، اظهار کرد:مطابق آمار دختران روستایی بین ۱۰ تا ۱۴ به میزان یک هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز طی سال گذشته ازدواج کردند و بیش از ۲ هزار نفر نیز بین سن ۱۴ تا ۱۸ سال ازدوج کرده اند که از دلایل عمده ترک تحصیل آن ها بوده است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ روستایی ازدواج زودهنگام حاکم است، افزود: ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان با ۹۵ هزار معلم سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و معلمان وظیفه سنگین تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارند.

این مقام مسئول به پوشش تحصیل دانش‌آموزان در استان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش استان برای روستاهای دور افتاده که دو دانش آموز دارد، معلم پیش‌بینی کرده و سالانه هزینه ۳۰ میلیون تومانی انجام می‌دهد تا خدمات آموزشی با این گستره حاکم باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از پوشش ۹۳ درصدی مقطع متوسطه در دوره اول خبر داد و گفت: در دوره دوم نیز پوشش ۷۸ درصدی در استان داریم و عمدتا دلیل ترک تحصیل پسران مشکلات معیشتی و ورود به بازار کار و در بین دختران ازدواج است.

وی با بیان اینکه آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس را پیش رو داریم، تاکید کرد: آموزش و پرورش برای انتقال مفاهیم ارزشی و دینی به دانش آموزان تاکید داشته و باید آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل به دانش آموزان تبیین شود.

تمجیدی از توزیع کتاب های درسی دانش آموزان خبر داد و گفت: بر خلاف سنوات گذشته، در سال جاری تمامی کتاب های درسی بین دانش آموزان توزیع شده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شورای پنجم و ۱۸ راهبرد اقتصادی برای زنجان
خبر قبلی
مراسم نکوداشت آیت‌الله شبیری زنجانی برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست