1. اخبار استان
  2. عامل اغفال دختر جوان زنجانی دستگیر شد

کد خبر: 29978

عامل اغفال دختر جوان زنجانی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی قصد اخاذی از بانوی جوان را داشت خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ سرهنگ سید احمد موسوی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی با هویت معلوم به پلیس فتا مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر و فیلم خصوصی در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیه و بررسی‌های انجام شده معلوم شد، متهم با چرب زبانی و به بهانه آشنایی و ازدواج پس از اخذ تصاویر و فیلم‌های خصوصی شاکیه، با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی قصد اخاذی و روابط نا متعارف را دارد.

این مسئول انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه، منکر بزه ‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، به جرم خود اعتراف و بیان کرد: از طریق  شبکه‌ اجتماعی با شاکیه آشنا شده و پس از جلب اعتماد و به بهانه ازدواج، تصاویر و فیلم‌های خصوصی وی را دریافت نهایتا با تهدید به انتشار این تصاویر، اقدام به اخاذی از قربانی را داشت که توسط پلیس فتا استان زنجان دستگیر شد.

سرهنگ سید احمد موسوی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف در صدد دستیابی به تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی و ارسال آن به افراد غریبه نیست ، بیان داشت : کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بازدید ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی استان زنجان
خبر قبلی
مشارکت و حضور خیران در پیشبرد بهتر اهداف کمیته امداد موثر است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست