1. اخبار استان
  2. هدفگذاری صادرات استان زنجان ۳۱۵ میلیون دلار است

کد خبر: 16851

استاندار زنجان:

هدفگذاری صادرات استان زنجان ۳۱۵ میلیون دلار است

استاندار زنجان به هدفگذاری صادراتی استان در سال جاری اشاره کرده و گفت: هدفگذاری صادرات استان برای امسال ۳۱۵ میلیون دلار است.
به گزارش همدلی‌زنجان؛ فتح اله حقیقی در دومین جلسه توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه با شناسایی درست بازارهای هدف می‌توانیم در صادرات محصولات استان شاهد جهش باشیم، اظهار کرد: برای صادرات باید برنامه عملیاتی داشت و با توجه به تحریم‌هایی که بر ما تحمیل شده باید مقاصد صادراتی جدید و نوع محصول مورد نیاز کشور هدف تولید شود که این یکی از راه‌های مهم برای توسعه صادرات است.
وی افزود: در فصل بهار سال‌جاری بیش از ۵۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که البته بخاطر شرایط کرونا در مقایسه با سال قبل کاهش اندکی دارد ولی با توجه به توان صادراتی واحدهای تولیدی بطور حتم بیش از میزان هدفگذاری شده، صادرات خواهیم داشت.
استاندار زنجان با بیان اینکه باید سهم دولت و بخش خصوصی در سند نقشه راه استان مشخص شود، یادآور شد: ما به عنوان دولت می‌توانیم در زمان حضور مدیران عامل بانک‌های کشور در زنجان تسهیلات مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی را مطرح و پیگیری نماییم تا رونقی برای اقتصاد و همچنین افزایش توان صادراتی واحدهای تولیدی فراهم شود.
وی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی استان برای دعوت از هیات‌های تجاری و حضور در کشورهای هدف برای توسعه تجارت خارجی باید توجه داشت، برنامه سفرهای خارجی زمانی سودمند خواهد بود که منتج به خروجی مفید همچون برقراری روابط دو جانبه تجاری شود و افزایش درآمدهای اقتصادی استان را در پی داشته باشد.
حقیقی با بیان اینکه روند اجرای طرح اتصال راه آهن زنجان به شهرک صنعتی طولانی شده که این تاخیر رضایت‌بخش نیست، افزود: دوباره کارگاه پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین فعال شده و ۸۰ میلیارد تومان با موافقت سازمان برنامه و بودجه کارسازی شده زیرا این طرح از اولویت‌های استان است. شهرک صنعتی در کمترین زمان ممکن کار زیرسازی را به اتمام برساند و راه آهن هم برای عملیات رو سازی آماده باشد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تیم اسکواش مردان زنجان به لیگ برتر کشور صعود کرد
خبر قبلی
۶ دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های استان زنجان خریداری شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست