پیش‌بینی ۳۲۹۱ شغل در بخش صنعت، معدن و بازرگانی استان زنجان

پیش‌بینی ۳۲۹۱ شغل در بخش صنعت، معدن و بازرگانی استان زنجان

پیش بینی ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل در سال جاری

 

 

 

 

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجانبه برش استانی برنامه اشتغال فراگیر وزارت کار در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۲۹۱ فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن و بازرگانی برای استان زنجان پیش بینی شده است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، محمدرضا یوسفی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه طرح جامع اشتغال فراگیر در کشور تدوین و اجرایی می شود، اظهار کرد: سهم استانی ایجاد اشتغال مشخص شده اما هنوز دستگاه ها و وزارتخانه های مطبوع آن را اعلام و ابلاغ نکرده اند.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی یک هزار و ۷۸۰ شغل پیش بینی شده است، افزود: برای بخش خدمات سلامت یک هزار و ۵۵۳، گردشگری یک هزار و ۸۰۹، حمل و نقل ۲۳۵، ارتباطات ۲ هزار و ۳۲۲ و فرهنگ و هنر ۶۱۹ فرصت شغلی پیش‌بینی و در مجموع ۱۶ هزار و ۸۱۹ فرصت شغلی پیش بینی شده است.

این مقام مسئول به طرح کارورزی در برنامه اشتغال فراگیر اشاره کرد و یادآور شد: در این برنامه ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در سطح کشور پیش بینی شده که در برش استانی برای استان زنجان این میزان ۷۶۰ هزار فرصت شغلی در رسته های مختلف اقتصادی است.

وی به سه محور مهم این طرح اشاره کرد و افزود: افزایش مهارت آموزی و اشتغال جوانان، ایجاد فرصت های شغلی مناسب و پایدار و مهارت آموزی در محیط کار واقعی از اهداف طرح های کارورزی اشتغال فراگیر محسوب می شود.

این مقام مسئول با اشاره به ساز و کارهای اجرایی این طرح، تاکید کرد: این طرح برای جوانان ۱۸ تا ۲۳ سال در یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه ایبه منظور کسب مهارت در محیط کار واقعی با هماهنگی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و فنی حرفه ای آموزش و به یکی از واحدهای دارای مجوز معرفی می شود.

وی با بیان اینکه مشوق هایی برای واحدهای تولیدی پیش بینی شده است، افزود: پوشش مسئولیت مدنی، پرداخت ۲۷۰ تا ۳۵۰ هزار تومان به کارورز و معافیت های حق بیمه کارفرمایان به جهت جذب کارورز لحاظ می شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پرداخت ۶۵۸ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای کشاورزی استان زنجان
خبر قبلی
سایه تاریکی بر چهره غم‌زده شهرآراء
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست