1. اجتماعی
  2. ۶۷۰ هکتار از بافت شهری زنجان، ناکارآمد است

کد خبر: 18845

۶۷۰ هکتار از بافت شهری زنجان، ناکارآمد است

شهردار زنجان با بیان اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از محدوده شهری زنجان در طرح تفصیلی است، گفت: از این مقدار ۶۷۰ هکتار معادل ۱۱ درصد آن را بافت‌های ناکارآمد تشکیل می‌دهد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حبیب یگانه در جلسه ستاد بازآفرینی شهر زنجان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع بافت ناکارآمد شهر زنجان، ۴۹۰ هکتار بافت فرسوده، ۵۶ هکتار بافت تاریخی و مابقی آن اسکان غیررسمی و سکونتگاه‌های غیربرنامه‌ریزی شده است.

وی احداث خانه‌محله‌ها، کتابخانه و سالن‌های ورزشی را از اقدامات انجام شده برای ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری برشمرد و افزود: احداث پروژه سبزه میدان به مساحت ۶.۵ هکتار در بافت مرکزی شهر در حال اجرا است و برای این پروژه ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری سال گذشته هزینه شده است.  ۴۰ میلیارد تومان هم هزینه تملکلات بوده که البته ارزش مجموع تملکات بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

شهردار زنجان فرسودگی خطوط انتقال نیرو را از مشکلات زیرساخت‌های شهری عنوان کرد و افزود: محله‌هایی از جمله زینبیه، اصغریه، و حسینیه به لحاظ بافت قدیمی از انسجام خارج شدند.

وی تصریح کرد: برای بهسازی و نوسازی این مناطق تخفیفات ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته شده و امیدواریم برای آسفالت معابر این نواحی نیز قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ سبزه میدان زنجان اختصاص یافت
خبر قبلی
جمعیت سکونتگاه های غیررسمی زنجان در حال کاهش است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست