1. اخبار استان
  2. زنجان قابلیت‌های صنعتی مهمی در برق و الکترونیک دارد

کد خبر: 1087

زنجان قابلیت‌های صنعتی مهمی در برق و الکترونیک دارد

 

زنجان قابلیت‌های صنعتی مهمی در برق و الکترونیک دارد

رشد اقتصادی بخش صنعت کشور  ۶.۵ درصد است

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت های صنعتی بخش برق و الکترونیک استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان ظرفیت‌های صنعتی مهمی در برق و الکترونیک دارد.

به گزارش همدلی زنجان، محمدرضا نعمت زاده در آئین افتتاح شرکت عایق های الکتریکی پارس، با بیان اینکه شرکت عایق های الکتریکی پارس در زنجان یکی از شرکت های جدید و مهم در حوزه برق و ترانسفورماتورسازی است، اظهار کرد: فعالیت این شرکت موجب تامین بخشی از کالاهای مورد نیاز بخش ترانسفورماتور سازی تولید داخل می شود.

وی به برنامه دولت جهت کمک های تسهیلاتی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال جاری طی روزهای آینده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و گارگروه رونق اقتصادی را آغاز خواهیم کرد و شرط ارائه تسهیلات به واحدهای متقاضی حداقل ۱۰ درصد رشد تولید و ۱۰ درصد رشد اشتغال خواهد بود.

این مقام مسئول ار برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پوشش بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی جهت حمایت های تسهیلاتی خبر داد و گفت: در بخش صنعت برای کمک های تسهیلاتی به واحدهای صنعتی آمادگی لازم وجود دارد و تلاش می شود طی سال جاری حمایت های حداکثری از متقاضیان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در زمان آغاز دولت یازدهم و حضور مدیریت فعلی در وزارت مطبوع ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد متوقف صنعتی در کشور وجود داشت، افزود: این واحدهای در مقاطع مختلف زمانی و به دلایل مختلف متوقف از تولید بودند که موفق شدیم ۵ هار و ۵۰۰ واحد تولیدی را وارد چرخه تولید کنیم و در سال گذشته نیز ۵زهرا و ۴۰۰ طرح نیمه تمام در کشور راه اندازی و تکمیل شدند.

نعمت زاده به اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از واحدهای کوچک و متوسط اشاره و خاطرنشان کرد: مقرر شد ۷ هزار و ۵۰۰ طرح در این راستا مورد حمایت قرار گیرد که با برنامه ریزی صورت گرفته ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مورد حمایت قرار گرفتند و ۱۳ هزار واحد تولیدی در بخش خدماتی و کشاورزی هستند. مجموع اعتبارات حمایتی ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنها با پول نمی توان صنعت را اداره کرد، افزود: کار تولیدی و صنعتی نیازمند تخصص، تعهد، دانش روز، دلسوزی وتلاش صادقانه است و در سال جاری دولت تمام توان خود را برای حمایت از تولیدکنندگان به کارخواهد گرفت که هدفگذاری حداقلی برای رشد ۲۰ درصدی صادرات و در برخی کالاها تا ۵۰ درصد صورت گرفته است.

وی به شرایط صنعتی کشور در سال ۹۲ و اقدامات صورت گرفته تا سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ رشد بخش صنعت منفی ۱۰.۵ درصد، رشد کسب و کار نزدیک به صفر و بخش معدن نیز رشد منفی داشت که با اقدامات دولت به مرور مطابق با خواست مردم جهت اصلاحات و تغییر در وضعیت کشور رشد اقتصادی کشور را مطابق با آخرین آمار به ۸.۳ درصد و رشد بخش صنعت را به ۶.۵ درصد برساند.

نعمت زاده با بیان اینکه در بخش صنعت تنها واحدهای تولیدی مربوط به صنعت ساختمان رشد خوبی ندارند، افزود: به دلیل شرایط در بازار مسکن در کشور و همچنین بازارهای هدف صادراتی منطقه تنها واحدهای مربوط به این بخش رشد مناسبی ندارند که برنامه ریزی برای پیدا کردن بازارهای هدف در منطقه انجام شده است.

این مقام مسئول بخش صنعت را دارای ۵۵ نوع کالای تولیدی مختلف برشمرد و تاکید کرد: از این میزان چند کالای مرتبط با بخش مسکن وجود دارد.

وی کشور را در مسیر توسعه صنعتی برشمرد و گفت: در سال ۹۴ برنامه راهبردی بخش صنعت کشور بعد از یک سال و ۶ ماه فعالیت مطالعاتی تدوین و نهایی شد و مطابق آن بخش های مختلف اقتصادی کشور را توسعه خواهیم داد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات ایران ترانسفو وصول شده است
خبر قبلی
سومین جشنواره مطبوعات استان زنجان مردادماه برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست