مشکل پسمان واحدهای روی در جلسه شورای عالی معادن بررسی می‌شود

صادرات کالا از استان به کشور قطر مورد بررسی قرار گیرد

مشکل پسمان واحدهای روی در جلسه شورای عالی معادن بررسی می‌شود

 

 

استاندار زنجان به شرایط سیاسی منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط سیاسی منطقه و فرصت اقتصادی برای صادرات به کشور قطر، صادرات کالا از استان به این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در جلسه گفت و گوی دولت با بخش خصوصی، با بیان اینکه از شرایط به وجود آمده برای کشور قطر خرسند نیستیم، اظهار کرد: با توجه به نیاز بازار قطر به محصولات تولیدی استان، اتاق بازرگانی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان زمینه های صادرات محصولات بازار قطر که در استان تولید می شود را بررسی و اقدامات لازم را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

وی صادرات به بازار هدف را مهم ارزیابی کرد و افزود: در حوزه صادرات نباید تعللی به وجود بیاید و تاخیر یک روزه در شناسایی بازار و صادرات کالا موجب از دست رفتن زمان و جایگزینی محصولات کشورهای دیگر در بازار هدف می شود.

این مقام مسئول خطاب به رئیس اتاق بازرگانی خواستار تقویت حضور بخش خصوصی در جلسات گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان شد و تاکید کرد: باید در روند برگزاری جلسات گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی اصلاحات و تجدیدنظرهایی صورت گیرد و حضور بخش هایی همچون خانه کشاورزی، کارگری و سایر بخش ها تقویت شد چرا که در وضعیت فعلی حضور بخش دولتی پررنگ تر از بخش خصوصی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد و گفت: در خصوص دپوی پسماندهای واحدهای معدنی طی هفته گذشته با مسئولان مربوطه در مرکز دیدارهایی صورت گرفته و با حضور مسئولان متولی استان مقرر شد در جلسه شورای عالی معادن کشور موضوع طرح و جمع بندی شود.

درویش امیری همچنین در خصوص مسائل مطرح شده تحت عنوان افزایش درآمدهای مالیاتی استان نیز تاکید کرد: آنچه که در خصوص افزایش درآمدهای مالیاتی عنوان شده صحیح نبوده و در واقع مطابق لایجه بودجه پیش بینی شده در دولت افزایش درآمدهای استانی لحاظ شده بود که با اعتراض اولیه مدیریت استان و پیگیری و تلاش نمایندگان عدد افزایش ۲۸.۵ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه درآمدهای استانی شامل بخش های مختلفی می شود، افزود: بخشی از درآمدهای استانی شامل دریافت مالیات بوده که سهم این بخش از مجموع درآمدهای استانی ۵۷ درصد است که در خود بخش مالیات نیز بخش های مختلف مالیاتی وجود دارد که یک بخش آن مربوط به مالیات مشاغل و صنوف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای شهرستان طارم در تولید زیتون اشاره کرد و یادآور شد: رشد تولید زیتون در استان و کشور افزایش بوده و خوشبختانه سرانه مصرف نیز در سطح کشور نسبت به سالیان گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

درویش امیری خواستار ایجاد مجتمع کشت و صنعت زیتون در طارم شد و تاکید کرد: در حوزه زیتون مهم ترین درخواست و هدف استان تشکیل این مجتمع در شهرستان طارم بوده که باید با عزم همگانی جهت تحقق آن تلاش کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه اعضای شورای ملی زیتون و انجمن استانی آن در کنار تولیدکنندگان باید برای شکل گیری این مجتمع تلاش کنند، افزود: این اقدام مهم را باید در کوتاه ترین زمان برای استان عملیاتی کنیم که موجب شکل گیری این برند مهم برای این محصول و تقویت اقتصادی این محصول خواهد شد.

وی بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در استان تاکید کرد و گفت: در ابتدای مسیر توسعه صنایع تبدیلی هستیم و برای رقابت با محصولات تولیدی خارجی فاصله زیادی برای پیمودن داریم که با راه اندازی مجتمع کشت و صنعت زیتون و تقویت صنایع تبدیلی این بخش می توانیم این فاصله را کاهش دهیم.

درویش امیری کاهش مواجه حضوری متقاضیان واحدهای تولیدی به دستگاه های اجرایی را یک اقدام مهم و با اولویت در استان برشمرد و تاکید کرد: طراحی پروسه‌های الکترونیکی در اداره کل اقتصادی و دارایی استان اقدام بسیار مهمی بوده که باید مصداق عملیاتی آن نیز روشن شود و پروسه واقعی اداری برای اخذ مجوزها و استعلامات کاهش واقعی داشته باشد.

استاندار زنجان بررسی پرونده های بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای تولیدی را در سطح استان به روز عنوان کرد و گفت: تسریع امور مربوط به بخش خصوصی باید با جدیت در دستور کار قرار داشته باشد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مشکلات منطقه سهرین زنجان مورد رسیدگی قرار گیرد
خبر قبلی
رتبه تولید علم دانشگاه آزاد زنجان دلچسب نیست…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست