افزایش هزینه‌های صادرکنندگان زنجانی به ترکیه بررسی می‌شود

 

افزایش هزینه‌های صادرکنندگان زنجانی به ترکیه بررسی می‌شود

۱۲ هزار دانش آموخته بیکار در استان وجود دارد

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان به موضوع مطرح شده در خصوص افزایش هزینه‌های صادرکنندگان استان به دلیل ایجاد برخی محدودیت‌ها از طرف کشور ترکیه، گفت: این موضوع را پیگیری و برای برطرف شدن مشکلات صادرکنندگان استان که جنبه ملی نیز دارد، اقدامات لازم و مقتصی صورت می‌گیرد.

به گزارش همدلی‌زنجان، فرامز نیک سرشت در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، با بیان اینکه  توسعه صادرات در استان نیازمند تشکیل شرکت‌های تخصصی در این بخش است، اظهار کرد: بخش تولید و تولیدکنندگان با توجه به حجم بالای فعالیت‌های خود نمی‌توانند به بخش صادرات نگاه تخصصی و جامع داشته باشد که برای توسعه صادرات باید شرکت هایی مختص صادرات در استان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم تا پایان سال جاری حداقل دو شرکت در استان برای این مهم تشکیل شود، افزود: از دستگاه‌های متولی درخواست داریم برای تشکیل این شرکت‌ها اهتمام جدی داشته باشند و بعد از تشکیل این شرکت‌ها حمایت های لازم جهت تقویت و توسعه آن ها در دستور کار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان بخش خدمات را در صادرات استان و کشو را مغفول و رها شده توصیف کرد و یادآور شد: با توجه به رایزنی استان با کشورهای دیگر درخواست این کشورها نیازمندی در بخش خدمات به ویژه خدمات فنی-مهندسی بوده که در استان برای صادرات آن برنامه ریزی جدی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار دانش آموخته بیکار در استان وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی استان بیکار بوده و ظرفیت نیروی انسانی در این بخش نیز بالاست، باید برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی تلاش بیشتری صورت گیرد.

نیک سرشت از مسئولان و بخش خصوصی استان خواست از ظرفیت نمایشگاه بین المللی در زنجان استفاده لازم را انجام دهند و خاطرنشان کرد: فضای نمایشگاهی موجود در زنجان یک ظرفیت مهم برای استان بوده و بخش اصناف و مدیران دولتی استفاده لازم را از این ظرفیت استانی انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان از مدیران دستگاه های متولی حوزه صادرات خواست بر افزایش و توسعه حجم صادراتی استان تاکیدات مستمر داشته باشند و ادامه داد: افزایش سهم صادرات در اقتصاد یک منطقه و کشور نشان از فعالیت مناسب و بهینه تمامی اجزای اقتصادی آن کشور است.

وی پرداختن به صادرات را موجب فواید زیاد برای کشورها و همچنین واحدهای تولیدی دانست و تاکید کرد: تفکر صادراتی موجب افزایش کیفیت استانداردهای تولید واحدهای تولیدی برای حضور در بازارهای هدف می شود و همچنین یک حاشیه امن برای واحدهای تولیدی به دلیل افزایش رقابت با رقباء جهت تثبیت حضور در بازار صادراتی را موجب می شود.

نیک سرشت رویکرد صادراتی را موجب آسیب شناسی فعالیت های تولید عنوان کرد و گفت: استان زنجان در برداشت زیتون دارای مشکلاتی است که یکی از مهم ترین آن هزینه ۶۰ درصدی نیروی انسانی از مجموع صادرات زیتون استان بوده که دلیل آن عدم استفاده از تجهیزات و فناوری روز دنیا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته با استفاده از روش های نویت هزینه تمام شده و ارزش افزوده صادرات زیتون را بالا برده اند، تاکید کرد: اگر رویکرد صادرات محور نسبت به این بخش وجود داشته باشد می توان تجارب کشورهای موفق را وارد و ارزش افزوده این بخش را در اقتصاد استان ارتقاء داد.

وی توسعه صادرات را موجب افزایش ضریب امنیت کشور دانست و تاکید کرد: اگر روابط تجاری کشور با کششورهای مختلف دنیا متنوع باشد آسیب پذیزی اقتصاد و امنیت کشور نیز کاهش می یابد و در شرایط سیاسی مختلف همچون تحریم اقتصاد کشور مقاوم خواهد بود.

نیک سرشت به افزایش میزان صادرات استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: شرایط صادرات و واردات استان نشان از رشد وضعیت تجاری استان دارد و برای افزایش حجم صادرات استان بخش های مختلفی تاثیرگذار هستند که باید اثرگذاری هر بخش حفظ و تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان خواستار تصویب دو مصوبه در کارگروه توسعه صادرات استان شد و گفت: ارائه خدمات مناسب شرکت‌های حمل و نقل صادراتی در استان بررسی و کفیت بخشی به فعالیت آن‌ها در کنار بررسی استقرار فضای آزمایشگاهی در گمرک زنجان برای فعالیت‌های اداره کل استاندارد بررسی شود.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سهم بخش کشاورزی از صادرات استان زنجان ناچیز است
خبر قبلی
نخستین جشنواره دوسالانه غزل “یادبود حسین منزوی” برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست