1. اخبار استان
  2. ۲۵۴ روستا در استان زنجان نیازمند تهیه طرح بازنگری است

کد خبر: 33982

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۲۵۴ روستا در استان زنجان نیازمند تهیه طرح بازنگری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا اولویت مهم بنیاد مسکن به شمار می آید، اظهار کرد: تاکنون طرح هادی ۴۱۹ روستای استان بازنگری شده است و در حال حاظر نیز ۲۵۴ روستا نیازمند تهیه طرح بازنگری می باشد.

رضا خواجه ای با اشاره به اینکه، طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود افزود: بازنگری طرح‌های هادی با هدف رفع محرومیت، فراهم‌کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها انجام می‌شود.

وی هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی اعلام کرد و گفت: این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستاها این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام خواهد شد.

خواجه ای تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه، طرح هادی روستایی به عنوان محلی ترین طرحهای توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاههای روستایی به وجود آورده است، خاطر نشان کرد: در واقع این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت نماید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه طرح هادی روستاها بستر توسعه روستایی است، ادامه داد: میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور ۵۸ درصد و در زنجان ۶۳/۷ درصد می باشد که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه، بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا همواره مورد توجه این نهاد می باشد، افزود:هر چه سطح زندگی و بهره‌مندی مردم در روستاها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌ شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اجرای طرح تشدید بازرسی بر عملکرد آرایشگران زنانه در استان زنجان
خبر قبلی
دندانپزشکی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست