1. اخبار شهرستان
  2. بودجه ۹۸ شهرداری زنجان، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان

کد خبر: 7995

بودجه ۹۸ شهرداری زنجان، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان

شهردار زنجان به لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری زنجان به شورای اسلامی شهر زنجان اشاره کرد  و گفت: بودجه شهرداری زنجان در سال آینده به ۴۰۶ میلیارد افزایش یافته که ۴۶.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بودجه شهرداری شامل شهرداری مرکز، سه منطقه و ۱۰ سازمان را شامل می شود، اظهار کرد: بودجه شهرداری زنجان طی سال گذشته از ۲۱۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت که رقم سال آینده نیز از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده، یعنی در ۲ سال بودجه این نهاد غیردولتی ۲ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون شهرداری ملزم است تا پایان دی ماه هر سال بودجه پیشنهادی خود را به شورای اسلامی شهر زنجان ارسال کند که خوشبختانه این مهم محقق شده است، افزود: در بودجه امسال هزینه های جاری ۵۳.۶ و عمرانی ۴۶.۴ دهم درصد بود که این رقم در بودجه سال آینده به ترتیب ۵۱ و ۴۹ درصد رسیده که می توان گفت که تعادل در دو بخش به صورت مساوی رعایت شده است.

شهردار زنجان به درآمد سرانه مردم شهر زنجان متناسب با بودجه تعریفی اشاره کرد و یادآور شد: طی دو سال اخیر روند به رو به رشدی برای درآمد سرانه مردم زنجان تعریف و محقق شده، به گونه ای که این رقم در سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان بود که در بودجه امسال به ۶۹۰ تومان افزایش یافت. آنچه به عنوان نرم در کشور تعریف شده مبلغ ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به ازای هر شهروند بوده که در بودجه سال آتی شهرداری زنجان برای هر شهروند ۹۱۱ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها مقرر شد که بودجه شهرداری زنجان طی چهار سال به نرم متوسط شهرهای کشور برسد، خاطرنشان کرد: این مهم در دومین سال عمر شورای شهر و شهرداری تقریبا به این نقطه نزدیک شده و تلاش خواهیم کرد سال آتی از متوسط کشور عبور کنیم.
معصومی با بیان اینکه از بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی سال آتی، ۱۹۴ میلیارد تومان معادل ۴۸ درصد به شهرداری مرکز پیش بینی شده است، اظهار کرد: ۴۲ درصد در سه منطقه ۱ ۲ و سه و ۱۰ درصد دیگر به سازمان های ۱۰ گان که در مجموع ۴۰۶ میلیارد تومان را شامل می شود.
شهردار زنجان از تعریف ۱۱ پروژه شاخص در سال آینده خبر داد و گفت: از مجموع ۵۰ درصد بودجه عمرانی نیمی از اعتبارات به پروژه های شاخص اختصاص خواهد یافت و همچنین در تدوین بودجه سال آینده یک پیوست سرمایه گذاری به تعداد ۲۲ طرح تعریف شده که در مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح های سرمایه گذاری، جاری و عمرانی یک هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رایزنی‌های مثبت مدیریت شهری زنجان برای جذب اعتبارات پروژه‌های حوزه اکو
خبر قبلی
رانت ساخت و ساز توسط برخی ادارات دولتی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست