1. اخبار استان
  2. تمامی فعالیت‌های شهرداری زنجان پایش و نظارت می‌شود

کد خبر: 4329

تمامی فعالیت‌های شهرداری زنجان پایش و نظارت می‌شود

 

تمامی فعالیت‌های شهرداری زنجان پایش و نظارت می‌شود

طراحی سامانه نظارت بر فعالیت های شهرداری زنجان

 

 

 

رئیس کمیسیون نظارت و پیگری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه جایگاه کمیسیون نظارت و پیگیری شورا عمدتا وظیفه پیگیری مصوبات شورا، نظارت بر اجرای مصوبات و نحوه اجرای مصوبات است، گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات و پیگیری های این کمیسیون در سال گذشته طراحی سامانه‌ای برای نظارت بر تمامی فعالیت‌های شهرداری زنجان بود که این موضوع در دست پیگیری بوده و تمامی فعالیت های شهرداری پایش و نظارت می‌شود.

اسماعیل دویران در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه این کمیسیون در کنار وظایف مطرح شده نسبت به مسائل نظارتی، به امورات جاری شهرداری زنجان نیز ورود پیدا می‌کند، اظهار کرد: این کمیسیون با پرونده‌های شخصی کاری ندارد و به عمل انجام شده نظارت نمی‌کند؛ چرا که مرجع رسیدگی آن نهاد دیگری است. اگر در یک حوزه‌ای از شهرداری تخلفی صورت گیرد مستقیم با شهردار مطرح می شود و شخص وی باید پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از مسائل مربوط به کمیسیون در صحن علنی با حضور خبرنگاران مطرح نمی‌شود، پاسخ داد: به دلایل زیادی طرح‌های کمیسیون در جلسات غیرعلنی مطرح می‌شود؛ در جلسات علنی مسائل حاشیه‌ای زیادی به وجود می‌آید.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در سال ۹۶ چند طرح و مصوبه مهم در این کمیسیون مطرح و پیگیری شده است، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائل و مصوبات کمیسون در شهریور ۹۶ پیگیری و مصوب شد که مطابق با آن سامانه نظارت بر تمامی فعالیت های شهرداری زنجان بود که هم اکنون توسط سازمان فاوا شهرداری در دست تهیه و تدوین بوده و یک شرکت دانش بنیان طراحی آن را انجام می‌دهد.

وی  به نحوه رصد فعالیت‌ها در این سامانه اشاره کرد و افزود: تمامی فعالیت‌هایی که در شهرداری انجام می‌شود در این سامانه ثبت خواهد شد و توسط اعضای شورای شهر زنجان قابل پیگیری و رهگیری خواهد بود که با این سامانه مکانیزم نظارتی بر امور جاری در شهرداری با دقت و جامعیت کامل و امور اجرایی شفاف می‌شود.

دویران با بیان اینکه در این سامانه تمامی فعالیت‌های پایش و نظارت می‌شود، تاکید کرد: به عنوان نمونه در این سامانه مشخص می‌شود که پروژه‌های عمرانی چه میزان پیشرفت فیزیکی داشته و یا مسائل مربوط به امور مالی همچون حوزه درآمدی و هزینه ای و نقاط ضعف مربوط به تحقق درآمدها کاملا قابل رهگیری و پایش خواهد بود.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگری شورای اسلامی شهر زنجان یکی از خروجی‌های این سامانه را برطرف کردن مشکلات مربوط به حوزه نظارتی در این بخش توصیف کرد و گفت: فاز نخست این سامانه تا پایان فروردین ماه اجرایی می شود و فازهای تکمیلی در دست اجرا خواهد بود.

وی اصلاح و کاهش زمینه تخلفات در بدنه اجرایی هر مجموعه ای را نیازمند اقدامات عملی و اجرایی برنامه محور عنوان کرد و افزود: اصلاح سیستم تنها راهکار کاهش تخلفات است و با هیاهو نمی‌توان تخلفات را کاهش داد؛ کاهش تخلفات و صالاح ساختارها نیازمند برنامه است.

دویران با بیان اینکه باید برای اصلاح امور زمان و برنامه لازم از طرف متولیان صرف شود، خاطرنشان کرد: باید برای مسائل اینچنینی طرح نوشته شود و متعاقب آن مصوبه لازم اخذ شده و برای عملیاتی شدن آن پیگیری مورد نیاز انجام شود و تمامی این مراحل نیازمند تلاش و دلسوزی است. فساد تا زمانی که سیستم الکترونیکی نباشد انجام خواهد داشت و عمدی و غیرعمدی در فعالیتی که دستی باشد، وجود خواهد داشت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مشکلات شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان برطرف می‌شود
خبر قبلی
کارخانه تولید برق از زباله در زنجان ساخته می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست