1. اخبار استان
  2. ثبت ۶ اثر تاریخی منقول استان زنجان در فهرست آثار ملی

کد خبر: 17518

ثبت ۶ اثر تاریخی منقول استان زنجان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ثبت ۶ اثر تاریخی منقول در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: با موافقت شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی شش اثر تاریخی استان زنجان در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی افزود: پنجه علم نقره کتیبه دار به تاریخ ۱۳۴۸ ه.ق، پنجه علم برنجی کتیبه دار به تاریخ ۱۲۵۲ ه.ق، پنجه علم نقره کتیبه دار به تاریخ ۱۲۳۴ ه.ق که هر سه این پنجه علم­ها متعلق به بقعه قیدار نبی (ع) و سکه فلوس مسی ضرب زنجان و سکه نقره ضرب دارالسعاده زنجان به تاریخ ۱۲۴۱ ه.ق  که هردو سکه متعلق به بخش خصوصی و سنگ یادبود حسینیه اعظم زنجان به تاریخ ۱۲۹۲ ه.ق ازجمله آثار تاریخی زنجان است که به‌تازگی به فهرست میراث ملی پیوست.

او افزود: در همین راستا ثبت آثار منقول در دستور کار معاونت میراث فرهنگی این اداره کل قرارگرفته است و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده، در جلسه ثبت آثار منقول فرهنگی و تاریخی، ۶ اثر منقول زنجان در فهرست آثار ملی جای گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، گفت: با توجه به اهمیت و غنای آثار منقول تاریخی موجود استان، معاونت میراث فرهنگی اداره کل با جدیت فرآیند ثبت این آثار را در فهرست ملی در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است با ثبت این شش اثر منقول در فهرست میراث ملی، مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد ۸۵۷ اثر رسید که شامل ۷۶۷ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۸ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۳ اثر در فهرست میراث طبیعی و ۱ اثر جهانی در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مرکز داده و مجتمع ict زنجان
خبر قبلی
چالش محیط زیستی زنجان در ایستگاه “پسماند روی” +فیلم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست