1. اجتماعی
  2. چالش محیط زیستی زنجان در ایستگاه “پسماند روی” +فیلم

کد خبر: 17513

چالش محیط زیستی زنجان در ایستگاه “پسماند روی” +فیلم

جابجایی پسماند روی از مرصع تا سردهات بیات...!

موضوع پسماند روی واحدهای مستقر در شهرک تخصصی روی در جنوب شهر زنجان این روزها تبدیل به یک چالش مهم و بزرگ زیست محیطی شده و اگر با این شرایط پیش برود تبدیل به چالش مهم اجتماعی خواهد شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ موضوع پسماند روزی و معضلات صنعت سرب و روی سال های در شهرو استان زنجان گریبان محیط زیست زنجان را گرفته هرچند مدیران این حوزه به مرور با رسیدن به سال های پایانی مدیران ناکارآمد و منفعل را تجربه کرده است. این چالش مهم در زمان نمایندگی علی وقفچی به عنوان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیری شد، زمانی کع اسداله درویش امیری استاندار زنجان بود.

راهکاری که برای پسماند روی شهرک تخصصی روی به اجماع نظر مدیران استانی رسید، جابجایی آن به نقطه دیگر بود. درهمان زمان برخی از کارشناسان محیط زیست این جابحایی را چاره کار ندانستند و هشدار دادند که هرگونه جابجایی این پسماند یعنی انتقال آلودگی به نقطه دیگر و پخش شدن در سایر اراضی استان که می تواند به مشکلات فعلی دامان بزند.

همین پسماند در شرایطی که ذخایر معدنی استان به نقاط پایانی خود رسیده یک ارزش افزوده اقتصادی مهم برای فعالان اقتصادی و دولت محسوب می شد و در زمانی بر سر مالکیت آن نیز مجادله وجود داشت که ظاهرا توان و قدرت دولتی ها به بخش خصوصی چربید. حال باید دید دولتی ها با گرفتن این امتیاز برای مناقع زیست محیطی استان جه خواهند کرد.

روستای مرصع نخستین نقطه و آخرین ایستگاه مشترک مورد تایید برای مدیران دولتی جهت انتقال پسماند روی بود. این موضوع پیگیری شد و قرار بر این بود که این پسماند به آن نقطه منتقل شود. بعد از گذشت زمان زیادی حال مخاطبان همدلی زنجان خبر داده اند که قرار است شرکت بهین فرآور این پسماند را به روستای سردهات بیات از توابع بخش زنجانرود منتقل کند!

این در حالی بود که مدیران دولتی در استان ماه ها است روی این موضوع سرپوش گذاشته و حقایق را از افمار عمومی پپنهان کرده بودند. در روزهای گذشته از تجمع مقابل استانداری گرفته تا درگیری در اراضی مربوطه گزارش شده است.

چالش های زیست محیطی زنجان هر روز پررنگ تر می شود و بیم آن می رود تبدیل به معضلات اجتماعی جدیدی شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ثبت ۶ اثر تاریخی منقول استان زنجان در فهرست آثار ملی
خبر قبلی
دستگیری مامور قلابی در ابهر زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست