1. اخبار شهرستان
  2. زباله‌گردهای زنجان شناسنامه دار می‌شوند

کد خبر: 3757

زباله‌گردهای زنجان شناسنامه دار می‌شوند

زباله‌گردهای زنجان شناسنامه دار می‌شوند

 

 

 

سرپرست سازمان پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه زباله‌گردهای زنجان شناسنامه‌دار می‌شوند، گفت: برای ساماندهی این افراد مقرر شده است، آن‌ها شناسایی شده و خدمات بهداشتی دریافت کنند.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زنجان هاشم نجفی با بیان اینکه باید پذیرفت که زباله‌گردان جزو اقشار آسیب‌پذیر هستند که به اجبار اقدام به این کار می‌کنند، اظهارکرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده طی ماه‌های آینده این افراد شناسایی و به آنها لباس متحدالشکل ارائه خواهد شد و قطعا در این شرایط می توان این افرد را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه زباله‌دزدی به معنای واقعی آن در شهر زنجان رخ نمی‌دهد، تصریح کرد: در صورت تفکیک زباله و بازیافت آن قطعا شاهد تفکیک زباله توسط دوره‌گردها نخواهیم بود که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. باید بپذیریم که برخی از کشورها به بهترین نحو ممکن از زباله‌های تولید شده استفاده می‌کنند، ولی نگاه اقتصادی به زباله در کشور ما مغفول مانده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دفن زباله به مشکل عمده اکثر شهرداری‌های منطقه تبدیل شده است، عنوان کرد: شهرداری زنجان نیز از این قاعده مستثنی نیست هرچند در حال حاضر دفن زباله در شهر زنجان  به صورت بهداشتی انجام می‌شود ولی حجم تولید ۳۵۰ تن تولید زباله در روز در صورت عدم بازیافت شهر را به مرور زمان با مشکل مواجه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که کارخانه بازیافت زباله احداث نشود مشکلات مربوط به زباله‌ها مرتفع نخواهد شد، تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای احداث کارخانه پسماند زباله و نیاز به زباله‌های بیشتر احداث این کارخانه منوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. البته نگاه جدی‌تر به مقوله زباله‌ها می‌تواند حتی منجر به ایجاد اشتغال شود و در این راستا قراددادی با بخش خصوصی برای تولید برق انعقاد شده است که امیدوارم بزودی عملیاتی وشد.

وی با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر زنجان که طی چند دوره با استقبال مردم این شهر مواجه نشد، خاطرنشان کرد: در طرح جدید در برخی مناطق به‌صورت پایلوت این طرح به مرحله اجرا در خواهد آمد و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم قدم‌های مثبتی در این حوزه برداریم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رصدخانه زنجان، یکی از جاذبه ‌های گردشگری استان است
خبر قبلی
سالن “ماندگار” زنجان در کمتر از ٢ ماه آماده بهره‌بردای می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست