نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی:

به بوی فساد حساسم/ مدیران ضعیف معمولا با رانت و زد و بند آمدند+صوت

ما احساس می کنیم که بیمه حضرت ابلفضل هستیم

ظهر امروز نشست خبری حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این نشست ابتدا حسن شجاعی به عملکرد و راهبردهای خود از آغاز مجلس فعلی تاکنون پرداخت  و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده نمایندگان از واکسن های مربوط به آنفولانزا، گفت: در مورد دارو من کلا آدمی نیستم که اهل واکسن زدن باشم. الان هم میدادن به مجلس مطمئن باشید من این واکسن را نمی زدم. آدمی هستم که تحملم نسبت به درد زیاد است. ولی ما احساس می کنیم که بیمه حضرت ابلفض هستیم. باید ماسک بزنیم، ضدعفونی کنیم، همه این ها بجای خود اما مقدر این عالم خداوند متعال است. همه کارها را باید انجام بدیم و نهایتا خداوند متعال است که باید تقدیر ما را رقم بزند. نگرانی از خود ندارم و در شرایط فعلی هم در بین مردم حاضر هستم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران استانی، تاکید کرد: یه وقت دخالت اینکه بنده یقیه وزیری را بچسبم و بگویم فلانی را فلانجا بگذار. موقعی است عملکرد مدیری بررسی می شود و به وزیز گرارش داده می شود. اگر احساس کنم جایی فساد و ضعف عملکردی است باید پیگیری کنیم. مدیران ضعیف معمولا با رانت و زد و بند آمدند. چرا باید در شرایط فعلی کشور مدیری که با زد و بند آمده را پیگیری نکنیم. این بد است که خودم رانت خوار باشم.

 

اصلاح طلبی در این دولت مدیر قوی باشد حمایت می کنم

شجاعی با بیان انیکه اگر حساسیتی نسبت به مدیران وجود دارد از باب نظارتی و عملکردی است، خاطرنشان کرد: مدیری که در مرز فساد حرکت کند، نسبت به آن حساسیت داریم. بنده گزارش هایی در این خصوص دریافت کرده ام. یا مدیرانی نزدیکانی را به کار گمارده است. اگر اینطوری به شما گفتند بنده آدمی را میخوام جایی بگذارم. نخیر بنده آدمی ندارم جایی بگذارم. الان کشور فقط کار می خواهد. اصلاح طلبی در این دولت مدیر قوی باشد حمایت می کنم و قدردان آن خواهم بود. نسبت به گرایش های سیاسی اهمیتی ندارم. به استاندار عرض کردم برخی از مدیران استان ضعیف هستند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با اشاره به اینکه همه باید در چارچوب وطایف قانونی خود عمل کنند، اظهار کرد: هیچکس نباید وارد وظایف نهاد دیگری شود. به روایت قانون پایبندیم. نمونه هایی سراغ دارم مجموعه ای از بیرون سازمان برای آن سازمان تصمیم می گیرد. مانع دخالت گروه ها و افراد و جریان های خارج از مجموعه خود باشند. صیانت از دستگاه اجرایی را وظیفه خود می دانم. در کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص حدود دخالت و نظارت نمایندگان در امور اجرایی مسائل را بررسی می کنیم.

وی در خصوص طرح های مجلس و مسائل مربوط به تامین منابع از سوی دولت نیز یادآور شد: دولت به دنبال منابع درآمدی است که غلط است. پیشنهادهایی به دولت در خصوص تامین منابع درآمدی داده ایم. در خصوص تامین منابع مربوط به یارانه هم داده شد.

به وزیر صمت رای ندادم

در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رای اعتماد به وزیر صمت اشاره کرد و گفت: به وزیر صمت رای ندادم اما به وزیر پیشنهادی قبلی رای مثبت داده بودم. وزیر جدید خانواده اش در ایران نیست. این موضوع مهمی است. شایسته نمی دانم که افرادی در جههوری اسلامی مسئولیت بگیرند که خانواده آن ها در خارج از کشور باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی خودم را مبارزه جدی با فساد می دانم، اظهار کرد: کسی که خودش آلوده باشد نمی تواند مبارزه شجاعانه با فساد داشته باشد. باید تقوای فردی و مدیریتی و نمایندگی داشته باشیم. فساد حرام شرعی است مهم تر از آن فساد واگیردار است. تسری پیدا می کند. تسری فساد سازمان را زمین گیر می کند. یکی از شرایطی که گرفتار آن هستیم این بوده که حساسیت مدیران به فساد کم بوده است. بوی فساد به مشام می رسید حساسیتی نداشت. قاطعانه و شجاعانه در مقابل فساد خواهم ایستاد.

در وزارت آموزش و پرورش برخی انتصابات با سفارشات از بیرون انجام می شود

وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش برخی انتصابات با سفارشات از بیرون انجام می شود. نهاد تعلیم و تربیت نباید محل تاخت و تاز سیاسیون باشد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس یازدهم با بیان اینکه در دوره فعلی مجلس دو راهبرد در دو بازه زمانی تعریف کرده ام، اظهار کرد: در راهبرد نخست در شرایط فعلی دولت فعلی است که چندماهی از عمر آن باقی مانده و شرایطی که در وضعیت کرونایی و… قرار داریم. در راهبرد دوم برنامه ریزی در دولت جوان و حزب الهی آینده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیش‌بینی برداشت ۸۵۰۰ تن شلتوک از شالیزارهای زنجان
خبر قبلی
هیچ عریضه نویسی در زنجان حق دریافت وجه نقد بابت ارائه خدمات ندارند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست