پروژه بازگشایی محور زینبیه غربی زنجان به ایستگاه پایان رسید

پروژه بازگشایی خیابان زینبیه غربی در دو فاز اجرایی شد که فاز نخست آن از خیابان شهدا تا گونیه انجام و فاز دوم نیز از تقاطع گونیه تا خیابان شهید مطهری طی روزهای گذشته بازگشایی شده است.

شهر زنجان در سال های اخیر برخی پروژه های مهم را در حوزه بازگشایی معابر آغاز کرد که یکی از مهم ترین آن ها ادامه خیابان زینبیه غربی بود تا این محور مهم نقش شریانی و مهمی در بارگذاری ترافیکی هسته مرکزی به سمت غرب را ایفا کند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ یک استراتژی مهم در مدیریت شهری زنجان برای بازگشایی معابر طی سال های اخیر تعریف شد، و آن اینکه به جای آغاز پروژه های متعدد بازگشایی چند معبر مهم در اولویت باشد و تمرکر بر روی آن ها باشد. اینکه تمرکز اعتبارات و مسائل فنی بر روی محورهای اولویت دار باشد.

نتیجه این رویکرد تمرکز بر یکی از محورهای مهم به نام پروژه زینبیه غربی شد و برای این پروژه مهم که هزینه تملک زیادی هم داشت فازبندی مورد نظر تعریف شد. در فاز نخست بعد از تلاش هایی شاهد بازگشایی یک محور بودیم و در فاز دوم نیز طی روزهای گذشته شاهد بازگشایی یکی از محورهای مهم هستیم.

با بازگشایی خیابان زینبیه غربی، خیابان شهدا به خیابان شهید مطهری وصل شده و بخش مهمی از ترافیک مرکز شهر در آن منطقه کاهش می یابد. علاوه بر آن، مسیر تردد مابین خیابان شهدا تا فرودگاه تسهیل و کاهش یافته و شهروندان زمان کم تری برای عبور و مرور در آن منطقه صرف خواهند کرد.

پروژه بازگشایی خیابان زینبیه غربی در دو فاز اجرایی شد که فاز نخست آن از خیابان شهدا تا گونیه انجام و فاز دوم نیز از تقاطع گونیه تا خیابان شهید مطهری طی روزهای گذشته بازگشایی شده است. این خیابان با عرض ۲۴ متر بوده و طول آن حدودا ۹۰۰ متر است.

در فاز دوم این پروژه شاهد خاکبرداری، زیرسازیف جدولگذاری، اجرای تک جدول، آسفالت ریزی، پیاده رو سازی و انجام عملیات مربوط به حوزه تاسیساتی بودیم. به این موارد بخش مهم تملکات راه اضافه کنیم که هزینه بالایی نیز داشته و به میزان ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

در فاز دوم پروژه  خاکبرداری به میزان یک هزار و ۸۰۰ مترمکعب با اعتبار بیش از ۱۷۷ میلییون تومان بودیم.  همچنین خاکبرداری و تراکم لازم به میزان ۱۰ هزار مترمکعب با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان در این پروژه صورت گرفته است.

زیرسازی به میزان ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع،  جدولگزاری و نهر ایستاده به میزان ۸۰۴ مترطول، آسفالت ریزی مکانیزه به میزان ۱۸۷۰ تن، پیاده رو سازی به میزان یک هزار و ۲۰۰ مترمربع، خرید سنگدال به میزان ۱۲۰۰ عدد، خرید جدول به میزان ۱۰۴ تن به همراه آهک به میزان ۵۰ تن و ۲۲۰ عدد دریچه چدنی انجام شده است.

بازگشایی محور زینبیه غربی حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه بر دوش مدیریت شهری زنجان داشته است. بخش مهم آن تملکاتی بود که طی سال های گذشته برای خرید ملک افراد انرژی و هزینه بالایی نیز صرف شده است. حال با بازگشایی این محور شاهد تسهیل تردد ترافیکی در یکی از مناطق پراترافیک هسته مرکزی شهر زنجان خواهیم بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سرپرست معاونت جدید استانداری زنجان منصوب شد
خبر قبلی
مداخلات پیچیده دولتی در بازار مسکن ایران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست