1. اخبار استان
  2. تحقق ۳۸۰ میلیون دلاری صادرات استان زنجان

کد خبر: 5966

تحقق ۳۸۰ میلیون دلاری صادرات استان زنجان

تحقق ۳۸۰ میلیون دلاری صادرات استان زنجان

عبور از سهم ۲ درصدی صادرات کشور

 

 

 

 

استاندار زنجان به شرایط مطلوب صادرات استان زنجان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: طی سال جاری هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای حوزه صادرات استان هدفگذاری شده که طی پنج ماهه نخست سال ۳۸۰ میلیون دلار آن محقق شده و سهم صادرات استان زنجان به نسبت سهم کل کشور از میزان ۲ درصد فراتر رفته است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ اسداله درویش امیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه مسائل مطرح شده در خصوص سهم بالای صنعت سرب و روی در صادرات استان مصداق وافعی ندارد، اظهار کرد: نعت سرب و روی سهم ۱۶ درصدی از صادرات استان را داراست و امروز اقتصاد استان زنجان وابستگی زیادی به این صنعت ندارد، استان زنجان جزو پنج استان جاذب سرمایه گذاری خارجی بوده و به دلیل سرمایه گذاری های مهم، در این حوزه درآمدهای بالایی کسب کرده است.

وی اصل تفکیک قوا را موضوعی پذیرفته شده در کشور عنوان کرد و افزود: تفکیک قوا در کشور موضوعی قانونی و پذیرفته شده بوده و عملکرد سه قوه موجب قضاوت در خصوص عملکرد نظام است. هر عملکرد ضعیفی در مورد خدمت به مردم چه در قوه قضائیه، چه در قوه مجریه و مقننه به حساب عملکرد نظام خواهد بود و با این نوع عملکرد، قضاوت و تحلیل در افکار عمومی صورت می گیرد.

 

با بیان اینکه در شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی کشور نیازمند همگرایی، انسجام و وحدت بین تمامی قوا هستیم، گفت: در استان زنجان به دلیل انسجام و همدلی بین مسئولان و مردم و با تحمل تفاوت نظرات یکدیگر شاهد دستیابی به اوج آرامش و امنیت هستیم.

در زنجان شاهد جامعه ای پرتحرک و بانشاط هستیم، اظهار کرد: زنجان، استانی منسجم و مستعد توسعه بوده و از مراکز علمی و پژوهشی با سطح بالا برخوردار است و رتبه های نخست کشور در امنیت عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی را دارد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان زنجان، یادآور شد: زنجان در رشد درآمدهای استانی جزو سه استان نخست کشور و در پایین بودن نرخ بیکاری جزو ۶ استان نخست کشور به شمار می آید که با وجود تمام محدودیت ها و مشکلات اقتصادی موجود در کشور مردمانی با نشاط اجتماعی بالا دارد.

استاندار زنجان موفقیت های اقتصادی دولت در استان را مرهون همراهی قوای دیگر برشمرد و تاکید کرد: در استان زنجان تمام اقدامات صورت گرفته اقتصادی همچون مسائل سرمایه گذاری، اشتغال و صادرات با همراهی و کمک قوه قضائیه صورت گرفته و اگر حمایت های این بخش نبود این موفقیت ها به سرانجام نمی رسید.
وی با بیان اینکه به شدت نیازمند همراهی و کمک قوه قضائیه و مقننه هستیم، افزود: در شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی کشور باید اتحاد و انسجام در بخش های مختلف کشور تقویت شود و خوشبختانه همدلی بین قوا بیش از پیش احساس می شود.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های اجتماعی مردم زنجان نیز اشاره کرد و گفت: زنجان شهر کریمان، غواصان دریادل، میزبان مهربان و پایتخت شور و شعور حسینی است و هر سال با برگزاری جشنواره های متعدد اجتماعی همچون جشنواره آش و برگزاری اجتماع عظیم حسینیه و زینبیه اعظم شاهد تجلی این واقعیت ها در سطح کشور است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت تامین قطار صبح از زنجان به مقصد تهران
خبر قبلی
انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست