1. اخبار استان
  2. شیوع سرطان در زنجان نسبت به کشور پایین است

کد خبر: 5056

شیوع سرطان در زنجان نسبت به کشور پایین است

 

شیوع سرطان در زنجان نسبت به کشور پایین است

تاثیر سرب و روی بر سرطان معده مردان زنجانی ثابت نشده

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بعضا شاهدیم اطلاعات نادرستی در خصوص میزان شیوع سرطان در استان زنجان منتشر می شود، گفت: مطابق با آمار و اطلاعات مستند جهانی ایران در منطقه و استان زنجان نسبت به میانگین کشور شیوع کم تری در سرطان ها دارند.

پرویز قزلباش در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه تعابیر نادرستی در خصوص سونامی سرطان در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: طرح این مسائل مبنای علمی ندارد و بر اساس آمار جهانی مشخص شده که ایران در بین کشورهای منطقه دارای شرایط مناسبی بوده و استان زنجان نیز در شاخص های ابتلای شهروندان به انواع سرطان وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها در یک بخش شیوع سرطان در استان زنجان نسبت به میانگین کشور بالا است، افزود: سرطان معدن در بین مردان زنجانی شیوع بیشتری نسبت به میانگین کشور دارد که دلایل زیادی برای آن عنوان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در خصوص موارد مطرح شده در خصوص تاثیر فعالیت سرب و روی بر شیوع این سرطان در بین مردان زنجانی، تاکید کرد: یکی از نگرانی ها در خصوص تاثیرات فعالیت واحدهای سرب و روی و تاثیر آن بر روی ایجاد سرطان معده مردان بود که این موضوع تاکنون به لحاظ علمی ثابت نشده است.

وی به برخی از امکانات مناسب در زنجان برای بیماری سرطان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات مناسبی در استان وجود دارد که از جمله آن سه دستگاه رادیوتراپی است که استانداردها به ازای هر یک میلیون جمعیت یک دستگاه بوده، اما در استان زنجان سه دستگاه رادیوتراپی فعال است.

قزلباش در خصوص آخرین وضعیت مسمومیت شهروندان زنجانی به استفاده از قارچ سمی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این موضوع در استان به خوبی مدیریت شد و ۱۶۵ نفر تا به امروز تعداد مسمومیت ها بوده و هیچ فوتی در استان نداشتیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بخشداران سجاسرود و افشار شهرستان خدابنده منصوب شدند
خبر قبلی
مصوبات ساماندهی حوزه زنجانرود وارد فاز عملیاتی شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست