1. اجتماعی
  2. صدا و سیمای زنجان رها شده است!

کد خبر: 32038

صدا و سیمای زنجان رها شده است!

طی ماه های گذشته صدا و سیمای مرکز زنجان در یک بلاتکلیفی مستمر قرار گرفته و وزن کشی برای تصدی ریاست آن موجب استمرار این بلاتکلیفی شده است.
به گزارش همدلی‌زنجان، بعد از اینکه زنجان توانست دو مدیر اردبیلی را رشد دهد و هر دوی آن ها به اردبیل بروند! حال تکلیف مدیریت یکی از آن ها که صدا و سیمای باشد نامشخص بوده و تصمیم استان و مرکز برای تصدی پست ریاست آن مشخص نیست. این وضعیت موجب شده مهم ترین رسانه حاکمیتی استان هیچ مسیر روشنی برای حرکت و تصمیم گیری در سطح کلان نداشته باشد.
متاسفانه صدا و سیمای مرکز زنجان در کنار تمام مشکلاتی که در سطح بدنه کارشناسی تا سطوح مدیریتی دارد، با تغییر مدیران کمی دچار تغییر می شود اما رشد در سطح کیفی آن بسیار کند است.

بعد از آنکه تصمیم گرفته شد سید محسن لطیفی به اردبیل برود وی همزمان در دو استان تصدی این مسئولیت را داشت و در خرداد ماه سال جاری وی طی مراسمی رسما به عنوان مدیرکل صدا و سیمای اردبیل معارفه شد.

بعد از اینکه زمزمه رفتن لطیفی از زنجان آغاز شد گزینه های زیادی برای جایگزینی وی مطرح شدند. برخی گزینه واقعی بودند و برخی گزینه خود گزینه شو! با این حال وزن کشی و احتلافات در خصوص افراد در بدنه صدا و سیمای مرکز زنجان مشهود بوده و هست و شاید یکی از دلایلی که موجب شده انتخاب مدیرکل با تاخیر زیادی همراه باشد این موضوع است.

با این حال با نزدیک شدن به نیمه های آخرین ماه پاییز و زمزمه حرکت به سمت آخر سال نباید صدا و سیمای مرکز زنجان بلاتکلیف باشد. متاسفانه راهبردها و سمت و سوها در صدا و سیمای مرکز زنجان بسیار جای نقد دارد و با اینکه این رسانه حاکمیتی بزرگ ترین رسانه استانی محسوب می شود اما تایرگذاری آن در افکار عمومی همواره جای بحث و اختلاف داشته است.

صدا و سیمای مرکز زنجان در سال های اخیر در همه سطوح رشد داشته اما هنوز با معیارهای کیفی فاصله دارد. بدنه کارشناسی و مجریان آن هنوز به لحاظ کیفیت کار و غنای محتوای تولیدی و برنامه های کارشناسی(مجری-کارشناس) ضعف های عمده دارد و نمی تواند به مدیران دولتی سمت و سوهای کارشناسی درست بدهد.

از یکرو معیارها در دعوت از افراد و دعوت از نخبگان جهت حضور در برنامه ها به ویژه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و رسانه نامشخص است و عموما افرادی در برنامه های حاضر می شوند که بعضا خود در امور زندگی جاری خود دچار چالش اند اما برای عموم نسخه می پیچند!

در شرایط فعلی مدیریت عالی استان زنجان باید پیگیری های جدی در این خصوص داشته باشد و مسئولان مرکز کشور نیز تکلیف صدا و سیما را در استان مشخص کنند. انتخاب مدیر بومی توانمند، آشنا به محیط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استان و مسلط به حوزه رسانه می تواند راهگشا باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲۵۰۰ خانوار مددجو امسال خودکفا می شوند
خبر قبلی
باید بخشی از درآمد معدن انگوران در استان زنجان هزینه شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست