چهارشنبه سوری در زنجان و هشدار به مردم در روزهای کرونایی…!

آمار مبتلایان استان زنجان به بیماری کرونا مطابق با پیش بینی ها از ۲۰۰ نفر عبور کرد و ظهر روز ۲۶ اسفند ماه ۹۸ به تعداد ۲۱۶ نفر رسید. تعداد فوتی ها نیز تاکنون ۱۳ نفر اعلام شده و یقینا این آمار در این نقطه متوقف نخواهد شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ تمامی ظرفیت تخت های بیمارستانی در استان برای روزهای دشوار کرونایی آماده است و سالن های ورزشی استان برای دوران نقاهت این بیماران در حال تجهیز و آماده سازی هستند.

مسئولان زنجان مدام در خصوص تجمع افراد در فضاهای شهری هشدار می دهند، نامه نگاری می کنند و درخواست تعطیلی مراکز خرید را می کنند، اما همچنان شاهد فعالیت برخی از کسبه و تجمع مردم در فضاهای شهری و صف برای برخی خریدها هستیم که این شرایط غالبا در مرکز شهر زنجان دیده می شود.

مرکز شهر زنجان به دلیل تمرکز امکانات کانون مهم تجمعات و حضور غالب مردم بوده و یکی از محدوده های بسیار پرخطر برای سلامت مردم در روزهای کرونایی می تواند باشد.

به چهارشنبه سوری آخر سال نزدیک شده ایم و مشاهدات میدانی کویای این واقعیت است که بسیاری از کسبه بازار زنجان در عصرها باز بوده و برخی دستفروشان برای فروش اقلام مربوط به چهارشنبه سوزی فعال هستند. مشاهده شده بعضا تجمعاتی نیز برای خرید آن وجود دارد.

مسئله مهم این است که اگر افرادی شرایط فعلی را جدی نگیرند و خطراتی متوجه آن ها شود، در حالی که تخت های بیمارستانی استان درگیر ارائه خدمات به بیماران کرونایی است، با چه ظرفیت و شرایطی باید به آسیب دیدگاه چهارشنبه سوری سرویس داد؟

این موضوع نگرانی هایی را در بین افکار عمومی ایجاد کرده و صرفا می توان اظهار امیدواری کرد که عموم مردم رعایت کنند تا روزهای پایانی سال را با کم ترین هزینه سپری کنیم.

به نظر می رسد اگر شرایط برای اقدامات پیشگیرانه مهیا نباشد، مسئولان استانی باید کمی از قوه قهریه برای کنترل شرایط استفاده کنند. کنترل افراد در روز چهارشنبه سوری بسیار حساس تر از کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان است. هرچند این موارد نیز با تضمن کامل و تحقق مناسبی عملیاتی نشده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
“معیشت” حلقه گم شده روزهای کرونایی+فیلم
خبر قبلی
دستگیری عامل انتشارشایعه‌ی انتقال بیماران کرونایی سایر استان‌ها به استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست