چه کسی شهردار زنجان می‌شود؟ / زنجان بعد از بازداشت های اخیر

باور بازداشت شهردار زنجان برای افکار عمومی و نخبگان در شهر زنجان، بسیار دشوار و دردناک بود. هرچند هنوز ابعاد پرونده وی و عضو شورا و یکی از مدیران مناطق شهرداری مشخص نیست، اما مسئولان قضایی استان اتهام وارده آن ها را اختلاس و رشوه عنوان کرده اند.

به گزارش همدلی زنجان؛ در شهر زنجان، ظاهرا همه چیز خوب بود و موضوعات شهری هرچند در برخی حوزه ها با چالش هایی همراه بود، اما شرایط عادی خود را طی می کرد که ناگهان خبر بازداشت شهردار، رسانه ها و افکار عمومی زنجان را در بهت و حیرت فرو برد.

با این حال این رویداد یک هشدار در انتخاب مردم و منتخبان مردم بود و اینکه وقتی فساد در یک بدنه ای وجود دارد که ناظران آن منتخبان مردم هستند، نمی توان به این منتخبان نمره قبولی خوبی داد.

حال که زنجان بعد از یک دوره ثبات مجددا در ایستگاه انتخاب شهردار قرار دارد، شنیده های حاکی از آن است که اعضای شورا جلساتی را برای انتخاب شهردار منتخب برگزار کرده اند.

آنطور که مشخص است، هرچند حکم قضایی نهایی برای شهردار زنجان صادر نشده، اما رویکردهای اتخاذ شده که مسیر برای انتخاب شهردار فراهم شود. در این راستا گذینه هایی نیز مطرح هستند.

 

گزینه های جدی برای تصدی پست شهرداری زنجان

از حبیب ملائی یگانه شهردار سابق زنجان، سعید امیدی عضو دوره گذشته شورای شهر زنجان، مدیر حراست فعلی شهرداری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان جزو افرادی هستند که روی میز اعضای شورا برای بررسی و اعلام نظر هستند.

در انتخاب مسیح اله معصومی و دوره قبلی آن روندی که طی شد اینگونه بود که هر فردی که احساس می کرد توانایی شهردار شدن دارد رزومه می داد و در جلسات حاضر می شد.  مرحله به مرحله افراد پایش می شدند تا گزینه نهایی انتخاب شود.

در آن رویکرد سعید امیدی و مسیح اله معصومی به دور نهایی رسیدند و بعد از استعفای امیدی، شاهد انتخاب هفت عضو شورا توسط وی بودیم. هر چند مسیح اله معصومی یک رقیب اصولگرا هم داشت که مورد حمایت تیم اصولگرایان قرار داشت که موفق به کسب رای نهایی نشد.

مسیح اله معصومی شهردار غیربومی در زنجان بود که توسط سجاد خدایی معرفی شده بود. اعضای شورا نیز به وی اعتماد کردند و سکان مدیریت شهری را به وی سپردند. حالا زنجان بدون شهردار مانده و فرایند بررسی های مجدد آغاز شده است.

 

یک انتخاب مهم دیگر…

حال زنجان در نقطه مهمی قرار دارد، یک انتخاب مهم دیگر و اینکه این انتخاب باید دو هدف مهم را دنبال کند. نخست انتخاب فردی که در مدیریت شهری زنجان می تواند به لحاظ مدیریتی، فنی و کارشناسی اثرگذار باشد و دوم مدیری دست پاک و سالم باشد.

شنیده ها حکایت از این واقعیت دارد که اصولگرایان شورا به همراه حامیان این طیف در خارج از شورا در تلاش هستند که یک نیروی اصولگرا که دانشگاهی بوده و سابقه مدیریتی نیز دارد را به عنوان شهردار انتخاب شود.

معرفی نفراتی که برای شهردار شدن منتخب هستند و انتخاب اصلح را در نوشتارهای آتی مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اوقات شرعی زنجان/ ۱۹ بهمن ۹۸
خبر قبلی
 قیمت دلار
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست