1. اجتماعی
  2. ۵ هزار مشاوره تلفنی رایگان در بهزیستی زنجان انجام شد

کد خبر: 1712

۵ هزار مشاوره تلفنی رایگان در بهزیستی زنجان انجام شد

 ۵ هزار مشاوره تلفنی رایگان در بهزیستی زنجان انجام شد

 

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان از تماس ۴ هزار و ۶۷۷ نفر با شماره ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی خبر داد و گفت : این تعداد در ۴ ماهه اول سال از بهزیستی مشاوره رایگان دریافت نموده اند
به گزارش همدلی زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، گل نسا آقا محمدی اظهار کرد: مرکز مشاوره تلفنی۱۴۸۰ مرکزی است جهت راهنمائی و مشاوره عموم با استفاده از مشاوران باتجربه در کار مشاوره تلفنی که از طریق برقراری ارتباط مشاوره ای به بررسی مشکلات ، مسائل و بحران های شخصی می پردازند.
وی مشاوره را در راستای بهبود تصمیم گیری و حل مشکلات مردم مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت : مشاوران تلاش می کنند با افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران ، بهبود فرایند تصمیم گیری ، تسهیل شکوفایی استعدادهای بالقوه و کمک به بالا بردن اثر بخش و توانایی سازگاری زمینه بهبود و رفع مشکلات فرد را فراهم آورند.
آقا‌محمدی ارائه خدمات مشاوره ای و روان شناختی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق ارائه اطلاعات و آگاهی دادن به تماس گیرنده، کمک به تماس گیرنده برای شناخت مشکل ؛ بررسی ، تجزیه و تحلیل و انتخاب راه حل مناسب ، کمک به تماس گیرنده برای شناخت توانایی های خود ، تغییر ونگرش و کاهش رفع مشکلات، آشنا نمودن تماس گیرنده با اصول و فرایند مشاوره را از اهداف اصلی مراکز مشاوره تلفنی بر شمرد و ادامه داد: بهزیستی به‌عنوان تنها متولی رفاه اجتماعی، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب‎های اجتماعی می‎شناسد.
وی گفت: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد مشاوره تلفنی از جمله رایگان بودن و ضریب نفوذ بالا در بین مردم ، صدای مشاور تلفنی با هدف بهره گیری و ارائه خدمات مطلوب اعم از شهری و روستائی بصورت تخصصی در حال فعالیت می باشد.
این مقام مسئول ناشناخته ماندن مشاوره تلفنی ؛ دسترسی سریع و فوری از هر نقطه استان ، احساس امنیت بیشتر در بیان عواطف شخصی و احساسات ، مداخله سریع در موارد بحرانی ، صرفه جویی مالی و زمانی ، رواج فرهنگ مشاوره و سودمندی مشاوره تلفنی برای افراد شاغل و پر کار ، افراد دارای معلولیت و یا دچار اضطراب اجتماعی را از مزایای صدای مشاور عنوان نمود و یاد آور شد: خط ۱۴۸۰، بهترین، محرمانه‏‌ترین و در دسترس‏‌ترین راه حل برای اینگونه افراد است.
وی گفت : مجموعه خط ۱۴۸۰ یکی از متدهای مشاوره تلفنی است که در بخش دولتی متمرکز بوده و با اهتمام متخصصان و کارشناسان زبده بهزیستی تاکنون توانسته در زمینه‌ی ارائه خدمات مشاوره‎ای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی ، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی. مشاوره پیش از ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و تشخیص و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کند.
گفتنی است در حال حاضر ۲۳ مرکز مشاوره غیر دولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در سطح استان زنجان و در شهرستان های ابهر ، خرمدره ؛ خدابنده ، ماهنشان ، طارم ، ایجرود و سلطانیه آماده ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به عموم مردم هستند
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان جزو سه استان بدتر در تشکل های اقتصادی کشور!
خبر قبلی
هدف‌گذاری ۵۲۰۰ تخت بیمارستانی کشور در سال جاری
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست