آمار نشان میدهد نرخ کاربران اینترنت در ایران در سال ۹۶ حدود ۶۴ درصد بوده که این رقم با یک رشد ۹.۴ درصدی در سال ۱۳۹۷ به ۷۰ درصد رسید.
این در حالی است که در ایران، ۴۷ میلیون کاربر از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و این عدد نمایانگر نفوذ ۵۷ درصدی این شبکهها در میان مردم ایران است. براساس این آمار، از هر ۱۰ نفر ایرانی ۷ نفر عضو یکی از شبکههای اجتماعی موجود در دنیا هستند.
گزارش اخیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی حاکی از آن است که ارزش اسمی گردش مالی معاملات یا حجم تجارت الکترونیکی در سال گذشته با رشد سالانه ۳۰.۵۵ درصد بالغبر ۲۰۸۱ هزار میلیارد ریال بود.
حجم تجارت الکترونیکی برای سال ۹۸ حداقل حدود ۲۹۱۰ هزار میلیارد ریال و حداکثر ۴۹۱۴ هزار میلیارد ریال و بهطور میانگین ۳۹۱۲ هزار میلیارد ریال پیشبینی میشود که اشاره به رشد ۸۸ درصدی دارد.
دنیای اقتصاد