1. اخبار استان
  2. تحقق ۱۰۷ درصدی صادرات خارجی استان زنجان

کد خبر: 1197

تحقق ۱۰۷ درصدی صادرات خارجی استان زنجان

تحقق ۱۰۷ درصدی صادرات کالاهای تولیدی استان زنجان

سهم بخش کشاورزی از صادرات خارجی استان ۱۰ درصد است

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به وضعیت صادرات خارجی کالاهای استان اشاره کرد و گفت: بیش از میزان تحقق هدف گذاری در بخش صادرات استان عمل شده که به میزان ۱۰۷ درصد بوده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ناصر فغفوری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، با بیان اینکه بخش صنعت و واحدهای تولیدی این بخش سهم ۷۰ درصدی از صادرات خارجی استان را دارند، اظهار کرد: بخش معدن نیز سهم ۱۶.۵ درصدی را داشته که در مجموع صادرات کالاهای صنعتی و معدنی استان سهمی معادل ۸۷ درصد را شامل می‌شود.

وی به سهم سایر بخش های صادراتی استان اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی از صادرات استان سهم ۱۰ درصدی، بخش فرش دستباف سهم ۳.۳ درصدی و همچنین بخش گردشگری سهم دو دهم درصدی را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری تلاش می کنیم ۸۰ درصد از صادرات استان به دو برابر افزایش دهیم، یادآور شد: در استان زنجان ۸۱ واحد تولیدی صنعتی فعالیت صادراتی دارند و ۹۲ صادرکننده تولید و تجاری در سطح استان وجود دارد که در سال ۹۵ نیز ۱۴ واحد به مجموع واحدهای صادراتی استان افزوده شده بود.

وی به وضعیت واردات و صادرات استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ میزان واردات استان ۱۵۲ هزار تن به ارزش ۲۶۷ میلیون دلار بوده که این میزان در سال ۹۴ به میزان ۲۲۰ میلیون دلار برآورد شده که شاهد کاهش ۶ درصدی مقدار واردات و رشد ۲۱ درصدی در ارزش آن هستیم.

فغفوری حجم عمده واردات استان را مربوط به مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات مورد نیاز بخش صنعت استان عنوان کرد و گفت: بخش مهمی از این واردات مربوط به فعالیت واحدهایی همچون راشا کاسپین در سال گذشته بوده است.

این مقام مسئول سهم واردات استان از کشور را ۶۱ صدم درصد از نظر ارزش و ۴۵ صدم درصد از نظر مقدار برشمرد و تاکید کرد: ۴۰ کشور مبداء واردات کالا به استان زنجان هستند که به همین میزان مقصد صادراتی برای کالاهای تولیدی استان داریم.

وی به وضعیت صادرات کالاهای استان نیز اشاره کرد و افزود: سهم استان از حجم صادرات کشور ۹۷ صدم درصد بوده که به لحاظ ارزشی است و همچنین سهم استان از حیث مقدار نیز ۲۶ صدم درصد برآورد شده است.

فغفوری با بیان اینکه اقتصاد استان به مرور از خام فروشی فاصله گرفته و به سمت ایجاد ارزش افزوده در بخش های مختلف صنعتی حرکت می کند، خاطرنشان کرد: سهم صادرات استان به لحاظ ارزش و نسبت آن با سهم استان در مقدار کالاهای صادراتی نشان از قیمت بالای کالاهای صادراتی استان و ارزش افزوده بالای تولید آن دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان صادرات استان در سال ۸۴ را یادآور شد و تاکید کرد: در سال ۹۴ میزان وزنی کالاهای صادره استان ۱۲۳ هزار تن و با ارزش ۲۶۳ میلیون دلار بوده که این میزان در سال گذشته ۲۸۸ هزار تن با ارزش ۳۵۴ میلیون دلار بوده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دپوی عقلانیت روی در زنجان
خبر قبلی
برخی کالاهای واحدهای تولیدی ابهر خارح از استان صادر می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست