توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در زنجان رشد قابل توجهی داشته است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: تحلیل مقایسه ای چهار ساله نتایج مقیاس ارزیابی زنان سرپرست خانوار از سال ۹۴ لغایت ۹۷  نشان می دهد که نمرات شاخص های قابلیت تصمیم گیری، تعامل اجتماعی، وضعیت شغل، وضعیت تحصیلی، مهارتهای شغلی و وضعیت درآمد زنان سرپرست خانوار در کل استان از رشد قابل توجهی  برخوردار بوده است که نشانگر تحقق  نمره مصادیق توانمندسازی استانی است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی با اشاره به طرح تعیین سطوح توانمندی زنان سرپرست خانوار با هدف محقق کردن ماده ۳۹ قانون برنامه پنجم توسعه گفت: در تلاش است تا زمینه های تدوین نظام سطح بندی خدمات را به گونه ای محقق سازد که خدمات این اداره به صورت طبقه بندی شده و سطح بندی شده بر اساس توانمندی های گروه هدف به صورتی هدفمند، هوشمند، و زمان دار ارائه شوند.

وی ادامه داد: طرح تعیین سطوح توانمندی زنان سرپرست خانوار اقدامی علمی، مبتنی بر شواهد اجرائی و چند بعدی است که ضمن رعایت ملاحظات بومی و فرهنگی قادر است در تمامی سطوح به نیازهای اجرایی ، مدیریتی ، بودجه ریزی ، برنامه ریزی پاسخی در خور شایسته دهد.

محمدی خاطر نشان کرد: توانمند سازی  فرایندی است هدفمند و چند بعدی که به افراد ، خانواده ها ، گروه ها و اجتماع در شناخت و دستیابی به منابع و فرصت ها کمک می نماید تا با تغییر مطلوب شرایط ، انتخاب های خود را معمول داشته و فعالانه بر محیط زندگی خود کنترل نسبی داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصمیم گیری ، تعامل اجتماعی ، تحصیلات ، مسکن ، شغل ، درآمد خانواده ، برخورداری از بیمه ها و مهارت های شغلی و حرفه ای را از مهمترین شرایط توانمندی فرد برشمرد و تصریح نمود: جوهره و اساس توانمند سازی آگاهی ، شناخت و خودآگاهی است

وی با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۹۴۹ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بهزیستی استان زنجان قرار گرفته اند افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۱ نفرمستمری بگیر و ۵۰۸ نفر پشت نوبت از خدمات تخصصی این اداره کل  در راستای توانمندسازی بهره مند شده اند.

وی در ادامه از اجرای مقیاس ارزیابی سطوح توانمندی زنان سرپرست خانوارکه به صورت کشوری تدوین گردیده و پس از اجرای پایلوت آن، جهت اجرای سالانه به بهزیستی استانها ابلاغ شده خبرداد و یادآور شد: این مهم به افراد یاری می رساند که از فرصت های برابر جامعه و اجتماع به درستی و موثر بهره ببرند و انسان هایی فعال و متعامل در جامعه باشند.

وی گفت: این نهاد حمایتی در نظر دارد با توجه به نتیجه به دست آمده از این بررسی به تهیه و تدوین برنامه هایی عملیاتی اقدام نماید تا وضعیت اقتصادی و اجتماعی، تحصیلات و مهارتهای شغلی و حرفه ای و همچنین وضعیت مسکن و درآمد و وضعیت بیمه ای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش را  ارتقا دهد.

گفتنی است: زنان سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله طلاق، فوت همسر، ازکار افتادگی همسر به دلیل بیماریهای صعب العلاج ، خودسرپرستی، اعتیاد، زندانی  و یا متواری بودن همسر دارای پرونده می باشند و بهزیستی توانمند سازی این قشر از جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توزیع مرغ تا تعدیل شدن قیمت‌ها در زنجان به صورت مستمر ادامه می یابد
خبر قبلی
مرگ‌ومیر مادران در روستاهای استان زنجان به صفر رسیده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست