درختان اقاقیا به علت گستردگی قابلیت حذف به صورت کلی ندارند

رئیس اداره نگهداری پارک ها و فضای سبز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به درخواست یکی از مخاطبان همدلی زنجان در خصوص حذف درختان اقاقیا به علت مشکلات مطروحه، گفت: درختانی مانند اقاقیای جنگلی که میزبان آفت شته می باشد به علت گستردگی از حیث تعداد، قابلیت حذف به صورت کلی ندارند و باید به صورت تدریجی و با کاشت درختان مناسب جایگزین شوند.

مهدی کریمی در گفت‌وگو همدلی‌زنجان با بیان اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان در سال های اخیر اقدامات زیادی در حوزه فضای سبز شهری و درختان سطح شهر انجام داده است، اظهار کرد: برنامه ریزی های مختلفی برای توسعه فضای سبز و کاشت درختان متناسب با اقلیم شهر زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان در راستای افزایش کیفی و کمی فضای سبز و جلب رضایت شهروندان اقدام به کاشت فضای سبز به ویژه درختان با انجام برنامه ریزی دقیق و مدون کرده است، یادآور شد: کاشت درختان با توجه به الگوی کاشت شهر زنجان برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این الگوی کشت دارای شاخصه های تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در این الگوی کشت به مواردی همچون زیبایی بصری، طول عمر، عدم وجود آفت، بیماری، سازگاری به تغییرات آب و هوایی، عدم تخریب پیاده رو و مقاومت در برابر حوادث احتمالی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تولد نوزاد طارمی در آمبولانس اورژانس
خبر قبلی
چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی ۲۱ تا ۲۵ مرداد ماه در زنجان برگزار می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست