1. اجتماعی
  2. نوآوری در طراحی فرش ایرانی ضامن حضور در بازارهای جهانی

کد خبر: 787

نوآوری در طراحی فرش ایرانی ضامن حضور در بازارهای جهانی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

نوآوری در طراحی فرش ایرانی ضامن حضور در بازارهای جهانی

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن، گفت: باید برای کسب بازارها و اشتغالزایی مجدد بین بافندگان فرش دستباف دوباره با رصد منظم سلیقه مشتری های خارجی سعی در حضور در بازار دیگر کشورها داشت .

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از خانه ملت؛ فریدون احمدی در خصوص “بیکاری بافندگان فرش دستی به دلیل کاهش صادرات و عدم حمایت جدی دولت از این صنعت” اظهار کرد: بخشی از رکود و بیکاری بوجود آمده در صنعت فرش دستباف مربوط به تحریم های ظالمانه ای است که طی سالهای گذشته به کشورمان تحمیل شد و باعث گردید که بافندگان این صنعت به دلیل ناتوانی در فروش محصولات خود دچار بیکاری شوند.

وی تاکید کرد: برای کسب بازارها و اشتغالزایی مجدد بین بافندگان فرش دستباف باید دوباره با رصد منظم سلیقه مشتری های خارجی سعی در حضور در بازار دیگر کشورها داشت .

نماینده مردم زنجان بیان داشت: بافندگان فرشهای دستی باید بر اساس سلیقه مشتری ها و دیگر کشورها فرش های به روز و جدیدی را روانه بازار کنند و با افزایش سطح کیفی محصولات دوباره جایگاه قبلی خود را به دست آورند.

وی با ابراز تاسف از اینکه طی این سالهای بازار و مشتری خود را در سطح جهانی از دست داده ایم که این امر باعث بیکاری تعداد زیادی از بافندگان شده است، اظهار داشت: برای اشتغالزایی در حوزه صنعت فرش دستباف و به دست آوردن بازارهای جهانی، دولت باید حمایت بیشتر و بهتری از این صنف داشته باشد، چرا که در صورت افزایش کارایی چرخه این صنعت ، مطمئنا هم اشتغالزایی و هم صادرات خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن، در پایان گفت: مطمئنا با افزایش کیفیت محصولات فرش های دستی و به کارگیری طرح ها و سلیقه های جدید در این عرصه می توان همانند گذشته، جایگاه مناسب فرش ایران را در بازار جهانی احیا کرد و عاملی برای بازگشت افراد بیکار شده و رونق این صنعت در کشور خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
معلمان ایثارگری و تعهد خود را در جامعه اسلامی ثابت کرده‌اند
خبر قبلی
تقاطع گلشهر کاظمیه در سال جاری کلید می‌خورد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست