بیست و دومین کنگره دانشجویان دارو سازی ایران به کار خود پایان داد

در حوزه دارو به عنوان سرمایه ملی اگر بخواهیم درست و اقتصادی عمل کنیم نیازمند اتصال و اتفاق هستیم باید درمان ها را به صورت تیم پیش ببریم و جای داروسازان عزیز ما به خاطر نقشی که در درمان و تولید علم نکته مهمی است که باید به عنوان راهبرد وزارت بهداشت به آن توجه جدی داشته باشد.

بیست و دومین کنگره دانشجویان دارو سازی ایران که به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شده بود روز جمعه ۳۰ فروردین در ویژه مراسمی با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این مراسم این کنگره را فرصتی برای تعامل، تفاهم، هم افزایی و انتقال تجربیات دانست و افزود: دانشکده داروسازی افتخاری برای دانشگاه ما است برای اینکه اساتید بسیار با تجربه و در عین حال جوان را در کنار خود دارد در تولید علم پیشرو و پیشتاز است و الگوی بسیار خوبی برای رشد و پیشرفت دانشگاه است.
دکتر قزلباش در ادامه تاکید نمود : اگر ما بخواهیم به سمت دانشگاه نسل سوم برویم قطعاً این دانشکده داروسازی است که در این راه هم پیشتاز خواهد بود و ما نیز وظیفه داریم از این پیشتازی حمایت کنیم و جزو اولویت‌های خودمان قرار دهیم.
وی ایجاد امید و تقویت انگیزه را ازجمله عوامل مهم شرایط کشور برشمرد و افزود: امروز وظیفه اصلی همه ما به ویژه دانشگاهیان امیدآفرینی و ایجاد و تقویت انگیزه در جامعه و کشور به ویژه برای قشر جوانان و دانشجویان با انگیزه پر شور و پرتوان است و هر کسی بر خلاف این حرکت می کند گناهی نابخشودنی انجام داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به محدودیت‌های موجود در کشور لازمه گذر از آن را  جزیره‌ای عمل نکردن، یکپارچگی درحوزه آموزش و پژوهش به خصوص در حوزه وزارت بهداشت که این نیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و  ما هنوز در این زمینه تکروی داریم.
وی اضافه کرد: در حوزه دارو به عنوان سرمایه ملی اگر بخواهیم درست و اقتصادی عمل کنیم نیازمند اتصال و اتفاق هستیم باید درمان ها را به صورت تیم پیش ببریم و جای داروسازان عزیز ما به خاطر نقشی که در درمان و تولید علم نکته مهمی است که باید به عنوان راهبرد وزارت بهداشت به آن توجه جدی داشته باشد.
دکتر قزلباش گفت: البته درزنجان اتفاقات خوبی افتاده ولی درابتدای راه هستیم  و این هم باید رسمیت پیدا کند و هم به سمتی درست پیش برود و خوب ساماندهی شود .
وی ارتباط دانشجویان با صنعت دارو سازی را مهم دانسته و افزود: یکی از وظایف سنگین صنعت داروسازی انتقال تجربیات به جوانان پرشور و دانشمند است تا جوانان وارد این حیطه شوند تا از ظرفیتها و توانمندی های آنها در این حوزه استفاده شود .
رئیس دانشگاه  وجود مشکلات فرهنگی در انتخاب مشاغل را از مسایل موجود در این عرصه دانسته و افزود: متاسفانه امروزه مشاغل رشته ها با پول تقسیم‌بندی می‌شود هرشغلی که درآمد بیشتری دارند بیشتر انتخاب می شوند و این ذهنیت فاسد در کشور ما باعث شده انرژی ها و توانمندی های علمی به هدر برود از جمله اینکه در حوزه دارو سازی بسیاری از این توان ها به سمت داروخانه می رود به جای اینکه به سمت پژوهشکده ها به سمت تولید علم برود.
مقام عالی دانشگاه  بین المللی سازی را یکی از اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد و افزود : بحث بین المللی سازی در حوزه دارو سازی بسیار می تواند کمک کننده باشد و این نیز نیازمند باز کردن دریچه و پنجره بین المللی برای کشور از جمله در حوزه دانشگاهی است از جمله در حوزه داروسازی چون این فرصت را به ما می‌دهد که خود را با استاندارد بالاتری تطبیق بدهیم تا بتوانیم در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کنیم. امیدواریم هستیم که در حوزه دارو سازی و همین اتفاق با شتاب بیشتری بیفتد.
ویژه مراسم اختتامیه بیست و دومین کنگره دانشجویان دارو سازی کشور با تقدیرویژه از دکتر پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اساتید ،اندیشمندان و دانشجویان برتر این حوزه به کار خود پایان داد .

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیام مشترک امام جمعه و استاندار زنجان به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت
خبر قبلی
غذا بهانه گفت‌و‌گو بین انسان‌ها است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست