آغاز اجرای فاز نخست طرح مطالعه حفاظت، آماده‌سازی و مرمت سایت جهانی گنبد سلطانیه

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از پیگیری برای اجرای طرح جداره سازی، اصلاح سیما و منظر حریم سایت جهانی گنبد سلطانیه خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ سید سعید صفوی با بیان این مطلب، اظهار کرد هم‌زمان با هفته دولت، حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، شعاعی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، به همراه مدیران محلی و اصحاب رسانه، ضمن بررسی آخرین وضعیت طرح‌های گردشگری شهرستان سلطانیه از آخرین وضعیت پیشرفت اجرای این طرح‌ها بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: از طرح‌های عمرانی گنبد سلطانیه، چشمه شاه بلاغی و پروژه پارک بانوان بازدید و راهکارهای مناسب برای تسریع در اجرای طرح‌ها بررسی شد.

صفوی به دریافت درخواست‌های مردمی در این بازدید اشاره کرد و گفت: مسائل مرتبط با حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی با رایزنی و نامه‌نگاری بین دستگاهی حل‌وفصل می‌شود و موضوع‌های کلان در جلسات مسائل به مشورت گذاشته و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی اماکن تاریخی و مذهبی این شهرستان را یکی از سرمایه‌های کشور دانست و افزود: امروزه یکی از راه‌های درآمدزایی صنعت گردشگری و جذب توریسم است که باوجود ظرفیت‌های سلطانیه می‌توان از این فرصت با مدیریت صحیح و مرمت آثار باستانی بهره برد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری کسب اعتبارات از منابع ملی برای اجرای طرح حفاظت، آماده‌سازی و مرمت سایت جهانی گنبد سلطانیه در حال انجام است و فاز نخست این طرح شامل جداره سازی، اصلاح سیما و منظر حریم سایت جهانی گنبد سلطانیه اجرا خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دستگیری سارقان اماکن متبرکه در شهرستان خرمدره
خبر قبلی
“سرقت” جزو ۱۰ جرم نخست استان زنجان است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست