1. اخبار استان
  2.  آغاز اعمال محدودیت یک هفته‌ای در زنجان

کد خبر: 16605

با شیوع کرونا در زنجان؛

 آغاز اعمال محدودیت یک هفته‌ای در زنجان

استان زنجان شهرستان سفید ندارد!

استاندار زنجان گفت: از فردا اعمال محدودیت‌ها در استان آغاز شده و مراکز ورزشی، باشگاه‌ها، کافی_شاپ، مساجد، چاپ خانه‌ها، مصلاها، قهوه خانه‌ها، هتل‌ها، تالارها، آرایشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و مهدکودک‌ها به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد!

به گزارش همدلی‌زنجان؛ فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در ستاد استانی کرونای زنجان، اظهار کرد: طی دو هفته اخیر بیماری کرونا در استان به وضعیت بدی رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب #وضعیت_قرمز شهرهای استان شده است، تصریح کرد: در حال حاضر استان زنجان به مرحله هشدار رسیده و وضعیت چهار شهرستان استان، قرمز و بقیه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی اغلب مردم استان، محدودیت‌های کرونایی از امروز در چهار شهر زنجان، ابهر، خرمدره و ماهنشان به مدت یک هفته اعمال می‌شود، اضافه کرد: بر همین اساس از فردا محدودیت یک هفته‌ای در زنجان اعمال خواهد شد.

حقیقی ادامه داد: بر همین اساس از فردا دوباره محدودیت‌ها در استان آغاز شده و مراکز ورزشی، باشگاه‌ها، کافی شاپ، مساجد، چاپ خانه‌ها، مصلاها، قهوه خانه‌ها، هتل‌ها، تالارها، آرایشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، مهد کودک‌ها به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در صورت افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا این تعطیلی‌ها به مدت دو هفته دیگر تمدید خواهد شد، از شهروندان خواست پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی از برخورد شدید با برگزارکنندگان مراسم‌های جشن عروسی و مجالس ترحیم خبر داد و افزود: خانواده‌هایی که در مراسم عروسی و عزا شرکت کردند به دستگاه قضایی معرفی شده و این افراد مجرم شناخته شده و جریمه خواهند داد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمام مکان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ضروری است، افزود: اگر این مهم محقق نشود مدیر دستگاه اجرایی باید جوابگو باشد، در واقع هم #کارمند و هم ارباب رجوع باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

در ادامه نیز رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه شیوع کووید ۱۹ از نیمه خردادما در استان افزایش یافته است، اظهار کرد: بستری‌ها در استان از ۲۷۰ نفر به ۶۰۰ نفر رسیده است.

پرویز قزلباش بیان کرد: تخت‌های اشغال شده از ۲۰ درصد به بیش از ۷۶ درصد رسیده است و باید جلوی افزایش شیوع این بیماری گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز سن ابتلا به ۲۵ تا ۴۰ سال رسیده و بیشترین مبتلا شدگان به این بیماری جوانان هستند، گفت: در حال حاضر شهرستان‌های ماهنشان، خرمدره، زنجان و ابهر در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است و استان زنجان شهرستان سفید ندارد.

قزلباش تاکید کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵ هزار و ۸۰۱ نفر به علت ابتلا و یا مشکوک بودن به این ویروس در مراکز درمانی استان نمونه‌برداری و بستری شده‌اند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شنا در بند های چند منظوره و سدهای خاکی ممنوع است
خبر قبلی
آغاز معاملات بورسی سهام عدالت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست